موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
30371
۰۲ آبان ۱۳۹۶
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا خبر داد؛

۲۹ میلیون کودک و نوجوان ایرانی در معرض آسیب‌های فضای مجازی

حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه امروز با ارتباط بسیار موثر پلیس و مردم، عموم شهروندان به این پلیس اعتماد دارند، گفت: بیش از 29 میلیون نفر از کاربران اینترنت در کشورمان جوانان و نوجوانان هستند، قشری که باید از آن ها در این فضا صیانت شود.

به گزارش کودک پرس ، به گفته وی حفاظت و صیانت از قشر جوان در فضای مجازی بر عهده دستگاه های مسوول ازجمله آموزش وپرورش، پلیس، صداوسیما، وزارت ارتباطات، ارشاد و … است.

معاون پلیس فتا با اعلام اینکه در حال حاضر کشورهای پیشرفته دنیا برای جرایمی علیه کودکان هزینه های سنگینی را پرداخت می کنند، گفت: در فضای مجازی اگر کودکان و نوجوانان مورد آسیب قرار گیرند، خسارت های مادی و معنوی زیادی را متحمل می شوند. بنابراین ما هم باید در کشورمان با توجه به این آسیب در کشورهای پیشرفته برنامه ریزی جدی را برای صیانت و حفاظت از کودکان در فضای آنلاین در دستور کار قرار دهیم.

رمضانی ادامه داد: پلیس فتا در این راستا با استفاده از تجارب داخلی و بین المللی خود برای حفاظت از کودکان در فضای آنلاین برنامه اساسی دارد که نیاز به حمایت دستگاه های مسوول دارد.

این مقام مسوول گفت: فضای مجازی هم فرصت هایی ایجاد کرده است و هم تهدیدهایی دارد اما تهدیدهای آن بسیار زیاد است.

وی گفت: شهروندان نباید اطلاعات شخصی خود را درگوشی تلفن همراه یا تبلت ذخیره کنند که در صورت از دست رفتن اطلاعات، دیگر نمی توان هزینه های اجتماعی و فردی آن را جبران کرد.

رمضانی افزود: پلیس فتا به دنبال ایجاد فضایی امن برای کاربران قانون مدار در فضای مجازی است و مانند شرایط واقعی در فضاهای مجازی گشت می زند و هر جا که با موارد جرمی برخورد کند، به مراجع قضایی گزارش می کند و با دستور قضایی برخورد صورت خواهد گرفت.

وی گفت: پلیس فتا هرگز به دنبال حضور و دسترسی به حریم خصوصی شهروندان نیست و وظایف آن طبق قانون مشخص شده و فقط به دنبال شناسایی موارد جرم و برخورد با مجرمان است که این هم طبق قانون صورت می گیرد.معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا ادامه داد: خوشبختانه به دلیل فرهنگ دینی و دیانت مردم برخی موارد جرم در فضاهای مجازی در کشور ما وجود ندارد اما این موارد که حتی کودکان را نیز هدف گذاری کرده است، به شدت در کشورهای خارجی و به اصطلاح پیشرفته دیده می شود.

 

منبع: فناوران

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار