موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
30300
۰۲ آبان ۱۳۹۶
حجت الاسلام صفر فلاحی ؛

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «با امام مهربان»

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر رویکرد فرهنگی در برنامه‌هایی ایام صفر، از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «با امام مهربان» در این ایام خبر داد.

به گزارش کودک پرس، حجت الاسلام صفر فلاحی ؛ که در سالن حضرت خدیجه(س) صحن فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ماه صفر و ایام اربعین، اظهار کرد: برنامه‌های حرم امسال نیز طبق سنوات گذشته و با توجه بیشتر به رویکرد فرهنگی متمرکز خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: برنامه‌های نماز جماعت، سخنرانی و پاسخ به سؤالات در قالب برنامه «زمزم معرفت» و ویژه برنامه شهادت حضرت رقیه(س) با محوریت حضور دختران کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی تصریح کرد: حدفاصل ۲۵ تا ۲۹ ماه صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) و شهادت امام مجتبی(ع) برنامه‌هایی ویژه‌ای برگزار می‌شود.

برنامه‌های حرم مطهر در اربعین حسینی(ع)

فلاحی به برنامه‌های اربعین در حرم حضرت معصومه(س) هم اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه اربعین هم برای زائران ایران و هم برای زائران غیر ایرانی طراحی شده است، برنامه‌های متنوعی برای معرفی سیره زندگی پیامبر(ص) و امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) در آستانه شهادت این بزرگواران ترتیب داده می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: روز شهادت امام رضا(ع) خادمان با همراهی مردم قم از مسجد امام حسن(ع) به سمت حرم مطهر دسته عزاداری برپا خواهند کرد.

وی با تأکید بر قرائت زیارت پیامبر(ص) در این ایام، افزود: به دنبال این هستیم که با همکاری اصحاب رسانه زیارت از راه دور پیامبر اکرم(ص) به عنوان یک فرهنگ عمومی در همه حرم‌های مقدس تبدیل شود.

فلاحی افزود: برنامه ویژه برای استقبال از دسته‌جات عزاداری مشخص شده است، در اربعین دسته‌های عزاداری از شهرستان‌های بسیاری در قم حضور پیدا می‌کنند که برنامه‌ریزی برای پذیرایی از این دسته‌ها انجام شده است.

اسکان زائران در زائرسرای کوثر

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از امکان اسکان این زائران هم خبر داد و گفت: زائرسرای کوثر در صحن جواد ائمه(ع) برای اسکان زائرانی که در قم حضور پیدا کرده و از اینجا برای پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند آماده‌سازی شده است که امکان اسکان ۲۰۰ نفر را دارد.

وی با اشاره به ترتیل نیم جز روزانه قرآن، افزود: در رواق کودک و نوجوان نیز برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت و سوگواره سرود کودکان اجرا خواهد شد.

فلاحی ادامه داد: برنامه‌های مختلف نمایشگاهی از جمله نمایشگاه واقعه نگاری اربعین با همکاری آستان مقدس و موسسه آل البیت برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه حریم حرم

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری نمایشگاه حریم حرم در صحن صاحب الزمان و پارکینگ شرقی هم خبر داد و افزود: برنامه منسجمی با همکاری آستان قدس طراحی شده است که همه حرم‌های مقدس بسته فرهنگی حیات طیبه امام رضا(ع) را به نمایش خواهند گذشت.

وی به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی امر به معروف و نهی از منکر و مسابقه «با امام مهربان» هم اشاره کرد و تأکید کرد: خدمات فرهنگی برای اردوهای دانش آموزی و دانشجویی و زیارت اولی‌ها هم در این ایام به طور ویژه خواهد بود.

 

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار