3026
۰۷ شهریور ۱۳۹۵

مادران نابینا و تماشای تصاویر سونوگرافی جنین

اگرچه برخی افراد وجود دارند که همیشه از تاثیراتی که فناوری های نوین بر زندگی انسان ها می گذارند ابراز نگرانی می کنند، اما روزی نیست که خبری امیدوارکننده در زمینه حل مشکلات و بیماری های انسان ها، و یا بهبود زندگی آنها به لطف دستاوردهای تازه در دنیای فناوری نشنویم.
به گزارش خبرنگار کودک پرس    فناوری چاپ سه بعدی نیز به عنوان یکی از حوزه های نوظهور در عرصه فناوری، تاکنون توانسته تاثیرات زیادی بر زندگی ما انسان ها بگذارد. حالا خبر رسیده که یک شرکت لهستانی، کاربردی تازه برای این فناوری یافته است. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.
این شرکت لهستانی پروژه ای به نام Inutero 3D راه اندازی کرده که به موجب آن، تصویری سه بعدی از جنین در بدن مادران باردار تولید می شود و به این ترتیب، والدینی که دچار نابینایی هستند نیز می توانند مجسمه ای از جسم کودک خود را پیش از تولد لمس کنند.

الکساندرا وتکوسکا از موسسین پروژه اینطور می گوید که “من هم مادر هستم و به خوبی حس و حالی که پیش از تولد فرزندانم داشتم را به یاد دارم، به خصوص وقتی که منتظر بودم تا اولین عکس سونوگرافی از جنینی که در بدن خودم دارم را ببینم. از همان روز می دانستم که باید کاری برای مادران نابینا انجام بدهم، و امکان دیدن فرزندانشان را به آنها هدیه دهم.”

974503_544
خانواده های لهستانی با مراجعه به این شرکت می توانند با هزینه یک یورو، مدل سه بعدی نوزاد خود را دریافت کنند. والدینی هم که خارج از این کشور زندگی می کنند می توانند از طریق ایمیل، فایلی را دریافت کنند که آماده چاپ سه بعدی است.

این مدل سه بعدی با استفاده از تصاویر سونوگرافی ساخته می شود. کافی است والدین با در دست داشتن یک تصویر سونوگرافی از نوزاد خود به این شرکت مراجعه کنند و سپس با استفاده از نرم افزاری خاص، تصویر سونوگرافی برای تولید مدل سه بعدی اسکن می شود و در نهایت توسط یک چاپگر سه بعدی، پرینت می شود.

این مدل به هیچ وجه در چهره کودک تغییری ایجاد نمی کند و همان چیزی که در تصویر سونوگرافی وجود دارد را چاپ می کند. کل فرایند اسکن و چاپ هر مدل شش تا ده ساعت به طول می انجامد.

این خبر قطعا موجب خوشحالی والدینی می شود که دچار نابینایی هستند، و تا زمانی که درمانی برای نابینایی پیدا شود، چنین راهکارهایی باعث دلگرمی همه انسان ها خواهد بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار