30255
۰۲ آبان ۱۳۹۶
عباس لامعی اظهار کرد؛

۹۷هزارو۴۰۰دانش آموز خراسان جنوبی در طرح وارنیش فلوراید مورد پوشش قرار میگیرد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۹۷ هزار و ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر استان امسال در طرح ارتقای سلامت دهان و دندان تحت پوشش قرار می گیرند.

به گزارش کودک پرس، عباس لامعی اظهار کرد: تعداد دانش آموزان تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید در سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۳ درصد رشد دارد.

وی با بیان این که تمامی دانش آموزان دختر و پسر دوره های اول و دوم ابتدایی در این طرح شرکت می کنند، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید، این طرح، برای اولین بار در بین دانش آموزان پایه هفتم استان نیز اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پوسیدگی دندان را شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی دانست و افزود: بهترین زمان جهت کنترل بیماری های دهان و دندان سنین کودکی و یکی از بهترین مکان هاجهت دسترسی به این گروه سنی مدارس هستند.

لامعی از آغاز این طرح در مدارس شهرستان های درمیان، سرایان، طبس و فردوس خبر داد و یاد آور شد: تا پایان پاییز سال جاری این طرح در تمامی مدارس ابتدایی و پایه هفتم شهرستان ها و مناطق استان اجرا می شود.

وی بر آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان و والدین آنها تأکید کرد و ادامه داد: استفاده از وارنیش فلوراید یکی از بهترین روش های پیشگیری از پوسیدگی دهان و دندان است و مهم ترین مزیت استفاده از این ماده، ایمن بودن آن برای کودکان و کاربرد آسان و راحت آن توسط افراد آموزش دیده در مدارس است.

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار