30201
۰۱ آبان ۱۳۹۶
59 هزار کودک زنجانی

59 هزار کودک زنجانی زیر پوشش طرح بینایی مورد سنج قرار می گیرند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در سال‌جاری 59 هزار کودک سه تا 6 ساله استان زنجان زیر پوشش اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس ، محمد محمدی قیداری در آیین افتتاحیه غربالگری سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال در مهد کودک رفاه زنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی پیشگیری بوده و یکی از این پیشگیری‌ها، پیشگیری از نابینایی افراد است.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای چندمین سال پی در پی است که اجرایی می‌شود، گفت: متاسفانه تنبلی چشم خود از علل نابینایی و کم بینایی افراد است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح اجرایی می‌شود، عنوان کرد: سطح نخست سنجش ابتدایی است که در پایگاه‌های پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه در سطح دوم بینایی سنجی افرادی که مشکوک تشخیص داده شده‌اند، مجددا توسط متخصصان مورد سنجش قرار می‌گیرند، بیان کرد: در این زمینه با هفت مرکز قرارداد انعقاد شده و سطح سوم نیز برای  افرادی پیش‌بینی شده که دارای مشکلات بینایی باشند، است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: ارائه خدمات توانبخشی خدماتی از جمله دادن عینک و تجهیزات توانبخشی از جمله خدماتی است که توسط بهزیستی به افراد دارای مشکل در مدارس ارائه می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته 75 درصد کودکان سه تا 6 سال زیر پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند، عنوان کرد: این تعداد شامل 42 هزار کودک سه تا 6 سال بود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است در سال‌جاری 59 هزار نفر زیر پوشش اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گیرند، عنوان کرد: این تعداد شامل 78 درصد کودکان سه تا 6 سال است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: در سال‌جاری 108 مهد کودک، 12 پایگاه دائمی و 360 پایگاه غیر دائمی برای سنجش کودکان پیش‌بینی شده است.

محمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته از مجموع 42 هزار کودک مورد غربالگری در پایگاه‌های سنجش تصریح کرد: از این تعداد 38 هزار کودک سالم و 4 هزار نفر نیز به بینایی سنجی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از مجموع افراد معرفی شده به سطح دوم، 406 نفر آمبلوپ، 587 نفر عیوب انکساری، 119 نفر استرابیسم و 20 نفر سایر بیماری‌ها شناسایی شده‌اند.

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار