موقعیت فعلی شما : خانه/دوران بارداری/مقالات
30037
۰۱ آبان ۱۳۹۶

رژیم لاغری در دوران شیردهی چگونه است؟

معمولا ما به مادران شیرده، توصیه می‌کنیم که تا 6 ماهگی فرزند خود، چندان به فکر گرفتن رژیم‌های لاغری نباشند. اگر خانمی پس از زایمان خود، بیش از اندازه چاق باشد، باید یک رژیم لاغری تحت‌نظر و بسیار ملایم و کنترل‌شده داشته باشد.

کارگروه پزشکی پرتال جامعه و تخصصی کودک:خیلی از خانم‌های باردار، بعد از طی کردن دوران بارداری و زایمان، از اضافه‌وزن خود شکایت دارند و می‌خواهند که این اضافه‌وزن را به هر ترتیبی که می‌توانند، کم بکنند.

دکتر محمدحسین انتظاری، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی درباره رژیم‌های لاغری در دوران شیردهی به سلامانه می‌گوید: « معمولا ما به مادران شیرده، توصیه می‌کنیم که تا 6 ماهگی فرزند خود، چندان به فکر گرفتن رژیم‌های لاغری نباشند. اگر خانمی پس از زایمان خود، بیش از اندازه چاق باشد، باید یک رژیم لاغری تحت‌نظر و بسیار ملایم و کنترل‌شده داشته باشد».
مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید می‌کند که مادران شیرده می‌توانند بعد از یکسالگی نوزادشان، با خیال راحت‌تری رژیم لاغری بگیرند. البته رژیم لاغری در تمام مادران شیرده باید تحت نظر متخصص تغذیه باشد.
وی درباره نوع رژیم‌های لاغری مادران شیرده هم گفت: « مادران شیرده برای حفظ سلامتی خود و فرزندشان، باید دور رژیم‌های سخت، سنگین و خودسرانه را خط بکشند. این افراد می‌توانند در نهایت،‌ ماهی 2 تا 4 کیلو بعد از یکسالی نوزاد خود، وزنشان را پایین بیاورند».
دکتر انتظاری معتقد است که در برخی از رژیم‌های لاغری مانند رژیم غذایی مادران شیرده، مصرف گروهی از مواد غذایی، نه‌تنها کم نمی‌شود، بلکه زیاد هم می‌شود. «مثلا مادران شیرده که رژیم کاهش وزن دارند، نباید مصرف پروتئین‌های روزانه‌شان را کم بکنند، بلکه باید با نظر متخصص تغذیه خود،‌ حجم و کیفیت پروتئین‌های دریافتی‌شان را بالا هم ببرند. از طرف دیگر، این عزیزان باید مصرف میوه‌ها،‌سبزی‌ها، شیر و لبنیات را هم در برنامه غذایی خود افزایش بدهند».
حذف ناگهانی برخی از گروه‌های غذایی مانند نان و غلات، پروتئین‌ها یا حتی روغن‌ها از رژیم غذایی مادران شیرده هم به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. این مادران باید دور رژیم‌های تک‌بعدی را هم خط بکشند.
منبع:سلامت نیوز
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار