29741
۳۰ مهر ۱۳۹۶

درمان روحی سرماخوردگی

سرماخوردگی معروف ویروسی با مراقبت و استراحت کافی بهبود می‎یابد و در نیمی از موارد نیازی به مداخلات دارویی نیست. اما در مورد آنفلوانزا دوره‎ی بیماری طولانی‎تر بوده و علایم نیز شدیدتر هستند و نیاز به مراقبت جدی‎تری وجود دارد. بی‌حالی، بی‎اشتهایی، افت فشار و اسهال از علایم متفاوت آنفلوانزا به شمار می‎آیند.

به گزارش کودک پرس ،یکی از مواردی استرس زا برای پدر و مادرهای جوان سرماخوردگی کودکان در فصول سرد سال است. بسیاری از مادران جوان با دیدن اولین سرماخوردگی کودکشان ناراحت و نگران می شوند و معمولا اولین سوالی که از خود می پرسند این است که چرا کودکم سرما خورده است؟

بیش از نیمی از سرماخوردگی‌ها نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک و پنی سیلین ندارند. طیف وسیعی از ویروس‎ها موجب بروز سرماخوردگی معروف ویروسی می‌شوند که ضعف، درد بدن، سرفه، سوزش گلو و آبریزش بینی از جمله علایم آن هستند و دوره‎ی آن در مقایسه با آنفلوانزا کوتاه‌تر بوده و حداکثر تا یک هفته بیمار بهبود می‎یابد.

سرماخوردگی معروف ویروسی با مراقبت و استراحت کافی بهبود می‎یابد و در نیمی از موارد نیازی به مداخلات دارویی نیست. اما در مورد آنفلوانزا دوره‎ی بیماری طولانی‎تر بوده و علایم نیز شدیدتر هستند و نیاز به مراقبت جدی‎تری وجود دارد. بی‌حالی، بی‎اشتهایی، افت فشار و اسهال از علایم متفاوت آنفلوانزا به شمار می‎آیند.

رعایت فاصله‎ با بیماران، رعایت بهداشت فردی و دست ندادن با بیماران و یا شست‎ و شوی دست‎ها بعد از دست دادن، گرفتن دهان هنگام سرفه و عطسه و استفاده نکردن از ظروف مشترک از جمله مواردی هستند که در پیشگیری سرماخوردگی و آنفلوانزا موثر هستند. تنها ۱۰ درصد از سرماخوردگی‌ها توسط ویروس‎های موجود در هوا منتقل می‎شوند و ۹۰ درصد مابقی توسط افراد در مکان‎های عمومی مثل مهد ها، مدارس و استخرها منتقل می‎شوند. از این رو باید تدابیر بهداشتی خاصی به منظور پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی در نظر گرفت.

اولین توصیه برای کودکان بیمار استراحت کافی است. حتی اگر فرزندتان خوابش نمی آید می توانید رختخوابش را جلوی تلویزیون پهن کنید تا در حالت استراحت باشد. هنگام خواب سر او را در سطحی بلندتر یا کمی مایل نگه دارید. می توانید از یک بالش بزرگتر یا گذاشتن یک پتوی تا شده زیر بالش معمولی او استفاده کنید. خوابیدن در این حالت می تواند باعث بهبود تخلیه ترشحات پشت حلق شود و خواب راحتتری را داشته باشد، ولی در این کار زیاده روی نکنید. اگر کودکتان در هنگام خواب مرتبا غلت می زند پس ممکن است در جای خود چرخیده و پاهایش بالاتر از سر او قرار گیرد و به این ترتیب همه زحمات شما از انجام این کار از بین برود.

اور را سرگرم کنید. حالا وقت آن است که فیلم یا کارتون مورد علاقه کودک تان را دوباره برای او نمایش دهید یا برای او مجموعه جدیدی از مداد رنگی ها، کاغذ یا کتاب رنگ آمیزی بخرید حتی یک پازل هم می تواند ایده خوبی باشد. البته تختخواب لزوما تنها جای مناسب برای استراحت نیست. گاهی اوقات تغییر فضا می تواند بسیار مفید باشد. اگر برای کودک تان استراحت سخت است با برخی کتاب ها به او کمک کنید. می توانید کاری کنید او با مادربزرگ یا یک دوستش تلفنی صحبت کند تا از بی حوصلگی دربیاید.

منبع:فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "درمان روحی سرماخوردگی"

بااجازه عکس رو کپی کردم

آخرین اخبار