29545
۳۰ مهر ۱۳۹۶
به مناسبت روز جهانی عصای سفید؛

اجرای برنامه «قصه‌های آفتابی» برای کودکان و نوجوانان روشندل

ویژه برنامه «قصه‌های آفتابی» به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از سوی کتابخانه میثاق و با مشارکت مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، برنامه «قصه‌های آفتابی» در دو بخش اجرای مراسم و کارگاه قصه گویی به مناسبت روز جهانی عصای سفید از سوی کتابخانه میثاق و با مشارکت مجتمع نابینایان شهید محبی برای کودکان و نوجوانان روشندل یکشنبه ۲۳ مهر برگزار شد.

 

این مراسم شامل برنامه‌های متنوع همچون سخنرانی، اجرای موسیقی با محوریت کودکان روشندل، دکلمه خوانی در وصف روشندلان نوشته شده با خط بریل، اجرای مسابقه و اهدای ۵۰ عدد فلش به عنوان یادبود گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و نابینایان از سوی کتابخانه خانه فرهنگ میثاق برای کودکان روشندل بود.

 

در بخش کارگاه قصه گویی نیز پری رضوی، از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان به دلیل شرایط خاص کودکان نابینا، کتاب «یکی بود» نوشته سوسن طاقدیس از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای خوانش انتخاب کرده بود.

 

این کتاب، داستان مورچه‌های سیاه کوچکی را روایت می‌کند که صدای عبور و بازی‌ها و شیطنت‌های جانوران مختلف اطراف‌ آن ها را به واهمه می‌اندازد و تصور می‌کنند که مورچه‌های سرخ بدجنس، دشمن اصلی آن ها به لانه حمله کرده‌اند و پی در پی از خود سؤال می‌کنند که آیا کسی هست که صدای ما را بشنود؟

 

این کتاب به دلیل وجود صداهای مختلف که در حین خوانش توسط کارشناس برنامه ادا می‌شد و همچنین فراز و فرودهای داستان همراه با این اصوات، شور و هیجان در بچه ‏های روشندل ایجاد کرد و با استقبال فراوان آن ها روبه رو شد.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات از دیگر برنامه‌های خانه فرهنگ میثاق می‌توانند به این مرکز واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، انتهای خیابان مهران مراجعه کنند و با شماره ۴۴۰۸۲۴۶۱ تماس بگیرند.

 

نویسنده: محمد دماوندی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار