29346
۲۹ مهر ۱۳۹۶
معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اظهار داشت؛

آغاز ترویج مفاهیم قرآنی در مناطق آزاد از مهدکودک‌ها

حجت الاسلام محمد علی زم معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نسبت به زمان آموزش و ترویج مفاهیم قرآنی در کودکان اظهار داشت: ترویج مفاهیم قرآنی در مناطق آزاد باید از مهدهای کودک آغاز شده و کودکان با کسب اصول صحیح بنا گذاشته شود.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام محمد علی زم، معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور در ارس،گفت: گفت: مناطق آزاد در جغرافیای محدودی از کشور با پیروی از فرهنگ قناعت، راه های دستیابی به توسعه را آزموده و امکان بهره مندی در سراسر کشور را فراهم کرده اند.
وی، برعکس شدن میزان هزینه های جاری و عمرانی در مقایسه شاخص های کشوری و مناطق آزاد را نتیجه بکارگیری راه های توسعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه حامیان هزینه بودجه کشور در امور جاری، مناطق آزاد را می کوبند.

حجت الاسلام زم اظهار کرد: بعنوان مثال اگر در کشور ۹۸ درصد بودجه صرف هزینه های جاری و دو درصد صرف نیازهای عمرانی شود، این ارقام در مناطق آزاد به اختصاص ۷۵ درصد بودجه به پروژه های عمرانی و ۲۵ درصد هزینه های جاری تغییر یافته است.

وی پذیرش اصول توسعه و رسیدن به بهره وری بالا با کمترین هزینه و امکانات را نتیجه عملکرد مناطق آزاد در چهار سال اخیر عنوان کرد و گفت: متاسفانه طرفداران صرف ۹۸ درصد بودجه کشور در امور جاری، به دلیل ناتوانی در پیروی از الگوی توسعه مناطق آزاد، با ابزارهای ابتدایی شروع به کوبیدن و سنگ اندازی در مسیر مناطق آزاد کشور کرده اند.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: پیروی از هوای نفس، حسادت، اندیشه های غیر اسلامی، بی توجهی به منافع ملی، انتخاب مسیر عقب ماندگی و رکود موجب کارشکنی و پدید آمدن معضلات و مشکلات متعدد در کشور شده است.

وی افزود: نظریه جدید برای دستیابی به توسعه انسانی بر زمینه سازی توسعه در کودکان، نونهالان و نوجوانان تاکید داشته و توسعه رو به رشد را به توسعه رو به تحول تبدیل می کند.

حجت الاسلام زم گفت: ترویج مفاهیم قرآنی در مناطق آزاد باید از مهدهای کودک آغاز شده و کودکان با کسب اصول صحیح بنا گذاشته در جهان هستی طی سلسله آموزش ها در دوره های سنی مختلف وارد عرصه مدیریتی در این مناطق شوند.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در مثالی به تفسیر توسعه پرداخت و گفت: فردی از ۱۰ هکتار زمین یک تن برداشت محصول دارد و فردی دیگر از یک هکتار ۱۰ تن محصول برداشت می کند؛ این همان معنی توسعه و استفاده حداکثری از امکانات با کمترین هزینه است.

وی در پایان گفت: آنچه در بین دانشمندان علوم نوین و علوم دینی مورد بحث قرار دارد چگونگی بومی سازی فرهنگ توسعه بدون آسیب های فرهنگ غرب است.

دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور ۲۴ الی ۲۸ مهرماه جاری به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار شد.

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار