29143
۲۷ مهر ۱۳۹۶
نظامیان آمریکایی

پاسخ نظامیان آمریکایی به بازیگوشی 2 کودک افغان با گلوله جنگی

چند دانش‌آموز کودک افغانستانی در راه مدرسه پس از روبه رو شدن با کاروان نظامیان آمریکایی وقتی به سوی آنها سنگ پرتاب کردند با شلیک گلوله مواجه شدند. این دو کودک اکنون در بیمارستان بستری هستند!

به گزارش کودک پرس ،کودکان افغانستانی وقتی به سمت خودروهای نظامیان آمریکایی در افغانستان سنگ پرتاب ‌کردند، با پاسخ شلیک گلوله سربی مواجه شدند که در نتیجه این شلیک دو کودک دانش‌آموز زخمی شدند. یکی از معلمان این دانش‌آموزان به «راشا تودی» گفته «دو نفر از دانش‌آموزان این مدرسه در حومه شهر جلال‌آباد در ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان به ضرب گلوله‌های نظامیان آمریکایی زخمی شده‌اند.» این معلم همچنین اظهار داشت که حادثه حوالی ساعت 7 صبح در حالی رخ داد که وی جلو درب ورودی مدرسه منتظر دانش‌آموزان ایستاده بود.
یکی از این کودکان که در بیمارستان بستری است گفت: در راه مدرسه بودم و وقتی رسیدم بعضی از دوست‌هایم سنگ برداشته و به سمت خودروی آمریکایی‌ها پرتاب کردند و پس از آن آمریکایی‌ها به سمت ما شلیک کردند. پای من مجروح شد و دوستم هم زخمی شد. وی افزود: «کودکان هنگام پرتاب سنگ می‌گفتند، آمریکا باید کشور ما را ترک کند. کودک دیگری نیز که پایش زخمی شده بود گفت: من اصلا سنگی را پرتاب نکرده بودم.
اما آنها مرا هم با گلوله زدند. پدر این کودک نیز می‌گوید: «این‌ها بچه هستند و متوجه رفتار خود نیستند، شلیک آمریکایی‌ها به کودکان قابل بخشش نیست.»
مدیر مدرسه این دانش‌آموزان نیز ضمن محکومیت این حادثه از دولت افغانستان خواست تا این موضوع را بررسی کند. با وجود تظاهرات مردمی و نگرانی‌های جامعه جهانی درباره طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا، پنتاگون در ماه جاری اعلام کرد که نظامیان آمریکایی تا زمان نامشخصی در افغانستان حضور خواهند داشت.

 

 

 

 

منبع:کیهان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار