29031
۲۶ مهر ۱۳۹۶
کهگیلویه و بویراحمد

6 هزار حامی از 4 هزار کودک یتیم زیر 18 سال در کهگیلویه و بویراحمد حمایت کردند

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت:6 هزار حامی از 4 هزار کودک یتیم زیر 18 سال حمایت می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، فرید محبی کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری که با حضور الوندی دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری برگزار شد، گفت: 8 هزار و 300 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) هستند که خدماتی از جمله تامین امکانات اولیه برای ادامه تحصیل به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دو هزار و 500 کودک زیر 5 سال دارای سوء تغذیه در استان هستند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سبد کالا به طور ماهانه بین این افراد توزیع می‌شود که از این تعداد 10 درصد زیر پوشش کمیته امداد هستند و سایر این کودکان تحت پوشش خیرین، حامیان و موسسات خیریه هستند.

وی تصریح کرد: ماهانه به هر خانواده این کودکان مبلغ 730 هزار ریال و در مناطق محروم استان یک میلیون و 200 هزار ریال سبد کالا داده می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: 43 مادر باردار و شیرده دارای سوء تغذیه زیر پوشش کمیته امداد استان است که ماهانه به هر کدام از این افراد 106 هزار تومان سبد کالا داده می‌شود.

وی با اشاره به طرح حمایت از دانش‌آموزان مستعد مناطق روستایی اضافه کرد: برای خدمات‌رسانی تحصیلی به این افراد 5 مجتمع شبانه‌روزی با 312 دانش‌آموز مستعد مناطق روستایی دایر شده است.

محبی تصریح کرد: 4 هزار کودک یتیم زیر 18 سال تحت پوشش کمیته امداد هستند که توسط 6 هزار حامی مورد حمایت قرار می‌گیرند و سالانه حدود 3 میلیارد تومان خدمات توسط خیرین و حامیان در قالب خدمات نقدی و کالایی به آنها ارائه می‌شود.

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار