28746
۲۵ مهر ۱۳۹۶
آثار کودک

باید در آثار کودک قهرمان پروری کنیم

علی عبدی مالک فیلم «قهرمانان کوچک» گفت: همکاری سینما با آموزش و پرورش به صورت منسجم نیست. اگر زنگی به عنوان زنگ سینما در مدارس تعبیه شود می‌تواند سینمای کودک را از مهجور ماندن نجات دهد.

به گزارش کودک پرس ،علی عبدی مالک و سرمایه‌گذار فیلم «قهرمانان کوچک» درباره چگونگی ساخت فیلمی در حوزه کودک و نوجوان با موضوع حمایت از تولید ملی گفت: بحث حمایت از تولید ملی فارغ از هر نوع نگاه سیاسی شعار درستی است که  6 سال است در کشور مطرح است اما هیچ‌گاه رسانه‌ای قدرتمند چون سینما که بسیار موجز و اثرگذار است به آن توجه ندارد. مردم از شعارها خسته شدند و تمام دغدغه‌ام این بود که شعار مطرح شده در کشور در سینما به درستی ارایه شود زیرا  شعارزدگی تکرار نشود.  نگرانی ام این بود که شعار تولید ملی در حد بیلبرد باقی نماند .

وی ادامه داد: در آمریکا و اروپا اگر بخواهند طرحی را اجرایی و عملیاتی کنند از هالیوود و و انیمیشن بهره می‌برند و آن فرهنگ را القا می‌کنند. این مهم را می توان در رفتارهای کودکان وقتی انیمیشن‌های هالیوودی را ببینند شاهد بود. فرزند خودم در بازی‌هایش از المان فرماسون ها استفاده می کرد وقتی جویا شدم گفت «اسپایدر من» وقتی تار می‌تند این شکل دستش را قرار می دهد. از این جهت بود که مصمم شدم این طرح مهم ملی را به عنوان یک اثر در حوزه کودک و نوجوان جلوی دوربین ببریم .

عبدی در ادامه تاکید کرد: ما کالاهایی در کشور داریم که  قابل رقابت نیست مانند خودرو اما برخی کالاها از سوی مردم سهوی خریداری می شود مثل پوشاک، خوراکی‌ها و…  میلیاردها دلار گردش مالی را این نوع کالاها باعث می شود. اشتغال و تولید ملی  انگیزه ساخت فیلم بود برای همین داستان یک خطی  را آماده کردم و  به آقای قناعت پیشنهاد داردم . از ابتدا می دانستم ترک عادت برای بزرگترها سخت است از این رو  قهرمانان کوچک با موضوع حمایت از تولید ملی شکل گرفت .

باید در آثارکودک قهرمان پروری کنیم

وی درباره ایجاد فضای قهرمانی برای کودکان و نام فیلم گفت: از ابتدا قصد داشتم بچه‌های این فیلم قهرمان باشند که با درایت آقای قناعت آنگونه که می خواستیم اتفاق افتاد. معتقدم ما در فیلم ها باید فرزندان مان را قهرمان نشان دهیم در آمریکا «تنها در خانه» می سازند اما ما دست یک کودک هندوانه می دهیم از ابتدا تا انتهای کوچه ببرد که در نهایت از دستش می افتد. برای جذابیت  فیلم از  14 بازیگر طنز استفاده کردیم و اکشن هم به عنوان چاشنی گذاشتیم .این جذابیت‌ها باعث شد فیلم شعاری نشدو بچه ها فیلم را دوست دارند. شعار فیلم این است : خرید کالای ایرانی یعنی باباهاتون بیکار نشن.

فیلمنامه قهرمانان کوچک در فارابی رد شد

یکی از سرمایه‌گذاران فیلم «قهرمانان کوچک» درباره حمایت فارابی از تولید فیلم گفت: نزدیک به شش ماه آقای قناعت روی فیلمنامه کار کرد و با هم همراه شدیم وقتی فیلمنامه تمام شد به فارابی ارائه دادیم که در شورا رد شد و نکاتی را به ما گفتند که اگر آن ها را رعایت می کردیم دیگر دغدغه روز ما نبود  به مراکز دیگر رفتیم و هر جایی چالش ایجاد شد. چون دغدغه‌ام بود  فیلم به صورت شخصی ساخته شد. کارت تهیه کنندگی نداشتم مجبور شدم تمام عوامل را بچینیم و خانم منصوری به عنوان  تهیه کننده سر کار حاضر شدند و فیلم ساخته شد. دوستان فارابی بعد از این که  خروجی را دیدند و دیدند پیام و مفهوم فیلم کاملاً به روز است و به قول معروف فیلم درست از کار دآمده حمایت کردند.  الان هم خوشبختانه فارابی اراده‌اش بر این است که سینمای کودک را حمایت کند و کارهایی انجام می دهند.

فیلم پتانسیل جریان‌سازی دارد

وی ادامه داد:کمیسیون فرهنگی مجلس آقای پژمانفر  هم اثر را دیدند و آن را در راستای حمایت ملی دانسته و از نظر معنوی به ما کمک کردند. خدا را شکر موج مثبتی در کشور راه افتاده استنباطم این است که با حمایت  تلویزیون و ارایه تیزرهای خوب به فیلم بچه‌ها فیلم را دوست دارند و باعث شده فیلم از طریق زبان به زبان تبلیغ شود. امیدواریم یک جریان مناسب در کشور راه بیافتد. فیلم پتانسیل جریان سازی را دارد. ما طرح موفق فرهنگی همیار پلیس را تجربه کردیم امیدواریم بتوانیم  همیاران تولید داشته باشیم که دغدغه شان بحث تولید ملی باشد. اندیشه جدیدی وارد سینما شده که دغدغه دارند و تلاش می کنند به‌جامعه موارد فرهنگی را با زبان طنز ارایه دهند. این اندیشه در سینما و مافیای آن می تواند ماندگار باشد و گام های بعدی را بردارد. اگر این اندیشه مورد حمایت واقع نشود. شاید این اندیشه شکست بخورد.

عبدی در ادامه گفت: در روزهای اول اکران پایین ترین فیلم جدول فروش بودیم و وقتی مردم با فیلم آشنا شدند  جهش فروش صد برابری را شاهد بودیم . شاید این هفته به لحاظ فروش به فیلم‌های  پرهزینه و با سلبریتی‌ نزدیک شود.

«زنگ سینما» می تواند سینمای کودک را از مهجورماندن نجات دهد

وی درباره حمایت آموزش و پرورش از فیلم گفت: آموزش و پرورش مکانیزمی دارد که فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان را در شورا می بیند و  ابلاغیه  به مدارس ارایه می دهند در مورد «قهرمانان کوچک» این اتفاق افتاده است و  تاییدیه را گرفتیم  در شهرهای مختلف مشهد، کرج، اصفهان و تهران به  مدارس اعلام شده، اما سینمای کودک مهجور واقع شده در حالی که آموزش و پرورش  پتانسیل بسیار خوبی دارد. اما همکاری سینما  با آموزش و پرورش به صورت منسجم نیست. اگر زنگی به عنوان زنگ سینما در مدارس تعبیه شود می تواند به سینمای کودک و نوجوان که بسیار دغدغه مند است کمک کند. فیلم پس از یک هفته نمایش به فروش 400 میلیون تومان رسیده استکه برای فیلم کودک و نوجوان در این مدت زمان بسیار خوب است.

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار