موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
2843
۰۶ شهریور ۱۳۹۵

داوطلبان بهزیستی چگونه هزینه شیرخوارگاه آمنه را کاهش دادند

رئیس دبیرخانه جمعیت داوطلبان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه افراد دارای هر مهارتی می‌توانند به عنوان داوطلب به مددجویان بهزیستی کمک کنند، گفت: در همه حوزه‌ها از جمله آموزش نیازمند کمک هستیم.

به گزارش کودک پرس     فرهاد اقطار، رئیس دبیرخانه جمعیت داوطلبان سازمان بهزیستی کشور به تشریح فعالیت سامانه مشارکت های مردمی بهزیستی پرداخت و عنوان کرد: 45 هزار نفر داوطلب در حوزه پزشکی، پیراپزشکی، وکلا، مهندسان، پرستاران، گروه‌های فنی مانند جوش کار، برق کار و مشغال آزاد در بخش داوطلبان بهزیستی ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد داوطلب طی یک سال فعالیت بخش داوطلبان و اعلام فراخوان جذب داوطلب مشارکت در امور خیر بهزیستی جذب این سازمان شده اند، گفت: البته در برخی موارد نیز ما با مراجعه به مراکز و دعوت از افراد و طی امضای تفاهم نامه ای این مشارکت‌ها را جلب کرده‌ایم.

اقطار در پاسخ به این سؤال که اعلام آمادگی مردم برای مشارکت غیر مالی در این سامانه و ارائه توانمندی‌های مهارتی و فنی آنها به چه میزان توانسته است به رفع مشکلات مددجویان بهزیستی کمک کند؟ گفت: تصور کنید در یک شیرخوارگاه چه نیازهایی وجود دارد؟ هزینه خورد و خوراک، پوشاک، نگهداری از کودکان و هزینه‌های بالای درمانی، مراقبتی، دارو و تعمیرات مرکز.

وی ادامه داد: بر همین اساس ما به عنوان مثال برای شیرخوارگاه آمنه با تفاهم نامه ای که با نظام پزشکی داریم تأمین نیروی پزشک و خدمات پزشکی در شیرخوارگاه و بیمارستان ها به ما ارائه شد و به همین دلیل بخش قابل توجهی از هزینه این شیرخوارگاه کاهش یافت.

رئیس دبیرخانه جمعیت داوطلبان سازمان بهزیستی کشور افزود: خدماتی که افراد در قالب داوطلب به مراکز بهزیستی ارائه می دهند هزینه مراکز نگهداری از کودکان، سالمندان، معلولان و … را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود بودجه مراکز صرف بهبود سایر خدمات شود.

وی از داوطلبان فعال در استان‌ها نیز سخن گفت و اظهار کرد: تقریباً در همه استان‌ها افراد علاقه‌مند اعلام آمادگی کرده‌اند و البته تفاهم‌نامه‌های خوبی نیز با بخش‌هایی مانند نظام پزشکی در استان‌ها به امضا رسیده است.

اقطار به این مسئله نیز اشاره کرد که 65 درصد فعالیت‌های سازمان به خیران، مؤسسات خیریه و مؤسسات مردم نهاد واگذار شده است و اظهار کرد: داوطلبانی که با ما اعلام همکاری می‌کنند در همه مراکز خیریه دولتی و غیر دولتی وابسته خدمت می کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که مددجویان بهزیستی اکنون به چه خدماتی نیاز دارند که افراد خیر می‌توانند به آنها کمک کنند؟ تخصص‌هایی مانند وکالت برای دفاع حقوقی و پذیرش وکالت مددجویان بهزیستی، مهندسی به ویژه افرادی که می‌توانند در حوزه ایمن سازی و بهبود کیفیت ساختمان های بهزیستی کمک کنند اکنون مورد نیاز سازمان هستند.

اقطار به نیاز کودکان تحت پوشش بهزیستی به آموزش نیز اشاره کرد و گفت: کودکان تحت سرپرستی بهزیستی از جمله کودکان شیرخوارگاه‌ها، کودکان بد سپرست در مراکز شبه خانواده، کودکان کار و … اگر بتوانند یک ورزش، مهارت، هنر و … را یاد بگیرند توانمند می‌شوند و نیاز نیست در آینده وابسته به کسی باشند مانند قهرمانان پاراالمپیک ما که توانایی های خود را نشان داده‌اند.

ارائه مشاوره از دیگر نیازهایی بود که اقطار از آنها سخن گفت و اظهار کرد: افراد دارای ایده‌های خوب نیز می توانند به عنوان مشاور سازمان در امور مختلف به ما کمک کنند، همچنین افراد علاقه مند می‌توانند در نگهداری از کودکان و معلولان به ما کمک کنند و یا افراد دارای توانمندی مالی می‌توانند با راه اندازی مراکز نگهداری از کودکان کار خیری انجام دهند.

علاقه مندان برای عضویت به عنوان داوطلب در بهزیستی می توانند اینجا را کلیک کنند.

منبع:    ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار