28342
۲۴ مهر ۱۳۹۶
به مناسبت روز جهانی عصای سفید؛

برگزاری همایش روز جهانی عصای سفید در مرکز آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا -نابینا روشنا گناوه

سید علی پاک‌نژاد فرماندار گناوه همایش روز جهانی عصای سفید اظهار داشت: در سال گذشته مرکز آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا -نابینا روشنا در گناوه افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ، به مناسبت روز جهانی عصای سفید، همایش روز جهانی عصای سفید، ایمنی و امنیت نابینایان به همت مرکز آموزشی توانبخشی روشنا گناوه در سالن فرهنگی هنری خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

فرماندار گناوه در این همایش با تبریک این روز به همه نابینایان و کم بینایان اظهار داشت: این روز را که به نام روشندلان نام‌گذاری شده و در کشور ما نیز بزرگ داشته می‌شود به شما روشندلان تبریک گفته و امیدواریم که گام‌های موثری برای این عزیزان برداشته شود.

سید علی پاک‌نژاد افزود: در سال گذشته مرکز آموشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا -نابینا روشنا در گناوه افتتاح شد وهمه ما از این که این مرکز در شهرستان گناوه فعال است بسیار خرسندیمو

وی با اشاره به تلاش و پشتکار مسوول این مرکز آموزشی، توانبخشی در راه‌اندازی این مرکز گفت: خواستن توانستن است و انسان آنچه را بخواهد می‌تواند با تلاش و پشتکار به دست آورد که مسوول این موسسه با دست خالی و با پشتکار توانست این مرکز را راه‌اندازی کند و ما نیز در این راستا تلاش می‌کنیم گام‌هایی برداشته و کمک‌هایی انجام شود که در موفقیت بیشتر این موسسه یاری‌گر باشد.

مسوول مرکز آموزشی توانبخشی خانواده و کودک کم بینا -نابینا روشنا شهر گناوه گفت: این مرکز با نظارت اداره بهزیستی شهرستان گناوه، اولین و تنها مرکز در این زمینه در استان بوشهر است که فعالیت خود را از اردیبهشت سال 96 آغاز کرده است.

وی افزود: مهمترین فعالیت‌های این مرکز شامل برگزاری کلاس‌های تقویتی بریل‌آموزی، درشت‌خوانی، ریاضی و زبان انگلیسی،کلاس‌های قرآن، فلوت، دف، شطرنج، ساخت مجسمه‌های صدفی، تابلو فرش، آموزش مهارت‌های زندگی، بالابردن اعتماد به نفس، تحرک و جهت‌یابی است.

صدیقه خدری بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز آموزش توانبخشی و افزایش اعتماد به نفس در این افراد و جذب مساعدت و کمک همگانی برای درمان بیمارانی است که مشکل آنها در زمینه بینایی قابل درمان است و می‌توان با کمک و مساعدت در درمان این گونه افراد گام برداشت.

اجرای سنج و دمام محلی، اجرای تعزیه خطبه‌خون به کارگردانی محمدعلی‌سلحشور، اجرای دکلمه توسط یکی از مربیان مرکز، اجرای شعر و پخش کلیپ و تواشیح از دیگر بخش‌های این همایش بود.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار