موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
28339
۲۴ مهر ۱۳۹۶
معاون آموزش و پرورش عنوان کرد؛

انتقاد معاون وزیر آموزش و پرورش از تک‌بُعدی بودن اکثر فعالیت‌ها در حوزه قرآن

مهدی فیض معاون وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تک‌بُعدی بودن اکثر فعالیت‌ها در حوزه قرآن، گفت: مأنوس کردن کودک با قرآن به بهانه کار هنری در سن بزرگسالی آثار و برکات خود را نشان می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، مهدی فیض، معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مأنوس کردن کودک با قرآن به بهانه کار هنری در سن بزرگسالی آثار و برکات خود را نشان می‌دهد.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش از برنامه‌های شاخص سال ۹۶ به برپایی اندیشکده‌های موضوع محور اشاره کرد و گفت: با توجه به توانمندی و پیشینه چند استان، در این اندیشکده‌ها یک موضوع به عنوان موضوع شاخص مورد مطالعه و برسی قرار می‌گیرد و به نوعی اتاق فکری برای آموزش‌وپرورش خواهد بود.

وی ارتقای سطح کیفی اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی را از برنامه‌های شاخص آموزش‌وپرورش عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد و تقویت اندیشکده تقریب مذاهب اسلامی از دیگر برنامه‌های ماست حضور دانش‌آموزان در این اندیشکده نگاه برادری آنها نسبت به مذاهب مختلف اسلامی را تقویت می‌کند و در بزرگسالی تعامل بهتری با این مذاهب خواهند داشت.
فیض در ادامه اظهار کرد: اندیشکده‌ها از مردادماه امسال شروع به کار کرده‌اند حدود ۳۰ برنامه گروهی و تجمعی نیز در سطح دانش‌آموزان، معلمان و مربیان در حال اجرا داریم، از این ۳۰ برنامه ۱۰ برنامه مربوط به دانش‌آموزان دختر و پسر است که حدود ۱۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد معلمان استان‌های مختلف نیز در ۵ نقطه از کشور در اردوهای دانش‌آموزی ۴ روزه تحت عنوان «اردو مهارت زندگی است» شرکت می‌کنند در این اردو تمام فعالیت‌ها اعم از برپا کردن چادر، پخت و پز، نظافت و … بر عهده خود دانش‌آموز است و به هیچ وجه ماهیت تفریحی ندارد.

وی با اشاره به جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(صلی‌الله علیه و آله و سلم) گفت: مأنوس کردن کودک قبل از رفتن به مدرسه از ویژگی‌های خوب این جشنواره است، این جشنواره از معدود جشنواره‌های تلفیقی حوزه قرآن و هنر به شمار می‌آید، آموزش‌وپرورش در جشنواره‌های تلفیقی قدری ضعیف است اما جشنواره گل‌های محمدی(صلی‌الله علیه و آله و سلم) که با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود در نوع خود کم نظیر است چراکه معمولاً اکثر فعالیت‌های حوزه قرآن تک بعدی دیده می‌شود.

 

منبع: ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار