28333
۲۴ مهر ۱۳۹۶
رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت؛

18 درصد تنبیه بدنی کودکان توسط والدین

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تنبیه بدنی کودکان در کشور اشاره کرد و گفت: 18 درصد والدین ایرانی بر این باور هستند که تنبیه بدنی در تربیت کودکان نقش عمده داشته و آنان را تنبیه بدنی می کنند.

به گزارش کودک پرس ،دکترسید حامد برکاتی در بیست و نهمین همایش بین المللی بیماری های کودکان در مرکز طبی کودکان افزود: براساس آمارهای موجود بیش از 70 درصد والدین کودکان خود را تنبیه کلامی می کنند.
وی تاکید کرد که باید فرهنگ کودک آزاری را با آگاهی رسانی از عواقب آن، کاهش داد تا شاهد این نحوه برخورد ناشایست در کشور نباشیم.

** مراقبت های دوران بارداری باید افزایش یابد
برکاتی با اشاره به اینکه هنوز بارداری پرخطر در کشور داریم، اظهار کرد که مراقبت های دوران بارداری باید افزایش یابد.هرچند اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما این روند با شتاب بیشتری باید ادامه یابد تا سلامت مادر و نوزاد به خطر نیافتد.
وی به آمار مرگ و میر کودکان زیر 5 سال اشاره کرد و گفت: مرگ و میر این افراد در ایران 140 کودک به ازای هزار تولد زنده است که براساس آمار سال 2016 میلادی به 15.1 کودک در هزار تولد رسیده است.
وی ادامه داد:مرگ نوزاد زیر یک سال به 13 نفر در هزار تولد زنده و نوزادان به 9.6 نفر در هزار تولد زنده رسیده است.
برکاتی به موفقیت های اقدامات پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: ایران بالاترین شاخص های رشد کودکان را در منطقه دارد و از کشورهایی مانند عربستان و امارات پیشرفته تریم.

** نزدیک به 80 درصد بالغین و کودکان دارای کمبود ویتامبن D هستند
رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت ادامه داد: نزدیک به 80 درصد بالغین و کودکان ایرانی کمبود ویتامین D دارند و به همین منظور ارائه این ویتامین و مکمل آن در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: آلودگی هوا سبب می شود تا مردم از آفتاب کمتری بهره ببرند و به همین دلیل در معرض کمبود ویتامین D قرار می گیرند.
برکاتی به برگزاری اولین همایش بهداشت، سلامت و تکامل کودکان اشاره کرد و گفت: تغذیه کودکان، واکسیناسیون، تکامل کودکان و برنامه ملی اتیسم از جمله موضوعات مهمی است که در همایش مورد بررسی قرار می گیرد.
بیست و نهمین همایش بین المللی بیماری های کودکان به همراه پانردهمین همایش بین المللی پرستاری در طب کودکان، اولین همایش بین المللی بهداشت، سلامت و تکامل کودکان و اولین همایش بین المللی بیماری سیستیک فیبروزیس از 4 تا 7 آبان ماه در سالن همایش های مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

 

 

 

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار