موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
28240
۲۳ مهر ۱۳۹۶
وزیر ارتباطات خبر داد؛

اقدام وزارت ارتباطات برای طرح اینترنت کودک

 محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در چهارمین همایش روابط عمومی‌ها گفت: در حال حاضر کودکان در حال استفاه از اینترنت هستند. این یک واقعیت است که باید صنعت اینترنت کودک را فعال کنیم.

به گزارش کودک پرس ، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در چهارمین همایش روابط عمومی‌ها گفت: اطلاع رسانی برای فعالان رسانه در عرصه فضای مجازی یک فرصت ویژه و بستری مناسب است. همچنین اطلاع‌رسانی اقدامات وزارت ارتباطات اهمیت بسیار زیادی دارد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: ما اعتقاد داریم نظر مردم مهم است باید روال انجام کار را درست کنیم. من در صحفه اینستاگرام نظرسنجی‌هایی را انجام می‌دهم ولی برخی افراد از پوپولیستی بودن این اقدامات صحبت می‌کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه روابط عمومی اهمیت زیادی دارد، گفت: روابط عمومی به معنای واقعی، مهم است سیستمی که فقط بازخورد مثبت دارد، یک چاپلوسی است و آن مجموعه پایدار نیست. همچنین نظامی که فیدبک ندارد نیز ناپایدار است اما نظامی که باخورد منفی دارد پایدار است.

وی با اشاره به محتوا گفت: چهارمین اپلیکیشن مورد استفاده مردم ایران، بازی است ما باید به محتوا نگاهی ویژه داشته باشیم و به دنبال آن برویم. به این صورت می‌توان تاثیرگذار بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت اطلاع‌رسانی گفت: نباید برای یک فعالیت رسانه‌ای دو مجموعه را روبروی همدیگر قرار داد و دعوای رسانه‌ای ایجاد کرد. اقدامات وزارت ارتباطات باید به گوش مردم برسد تا به نظام امیدوار باشند. یک فرد وقتی در نماز جمعه می‌گوید فضای مجازی مخرب است ما وظیفه داریم که به او اطلاعات بدهیم و برایش مزایای ارتباطات را شرح دهیم چرا که برخی از صحبت‌ها سند و مدرک ندارد اما باید پیگیری شود تا اطلاع‌رسانی ایجاد شود. حدیث داریم ببینید چه می‌گویند نه اینکه چه کسی می‌گوید.

آذری جهرمی با بیان اینکه برندینگ اهمیت زیادی دارد، گفت: اهمیت برندینگ بسیار زیاد است اما بهتر است بخشی از این پول را در ارائه امکانات به مردم خرج کرد. یکی از این راه‌ها ارائه وای فای به صورت عمومی است که می‌تواند تبلیغات خوبی برای شرکت ارائه دهنده ایجاد کند.

وی روابط عمومی ها را در سه دسته برشمرد و گفت: اولین دسته از روابط عمومی‌ها فقط سکوت می‌کنند دومین دسته اخبار مدیران خود را اطلاع‌رسانی می‌کنند سومین دسته در تعالی سازمان نیز کمک می‌کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به فضای مجازی گفت: فضای مجازی مزایای زیادی دارد و به همین دلیل آن را توسعه می‌دهیم. ما اعتقاد داریم فضای مجازی یک فرصت است و مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است در صورتی که فضای مجازی نبود و اخبار اطلاع رسانی نمی‌شد. صحبت‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌توانست باعث افزایش قیمت دلار تا پنج هزار تومان شود.

آذری جهرمی ادامه داد: تکنولوژی با خودش فرهنگ می‌آورد ما باید تعیین کنیم که به کجا می‌رسیم اولین راه این است که مانند برخی از کشورها در تکنولوژی غرق شویم یا در جلوی تکنولوژی بایستیم و از آمدن هر گونه تکنولوژی جلوگیری کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از ورود اینترنت به ایران جلوگیری شد و باعث عقب‌ماندگی‌های کشور شد، گفت: در گذشته 10 سال از ورود اینترنت به کشور جلوگیری و همین مسئله باعث عقب ماندگی محسوسی در کشور شده است. امروزه عصر آینده است عصر 2025 عصری که اینترنت اشیا در حوزه اینترنت سلطنت می‌کند. ترکیب اینترنت five g فضای ابری و هوش مصنوعی تحولی بزرگ در زندگی بشر خواهد بود.

آذری جهرمی با بیان اینکه فضای مجازی تقویت کننده فرهنگ است، گفت: نباید این خیال را داشت که فضای مجازی مخرب فرهنگی است بلکه فضای مجازی تقویت کننده و ترویج دهنده فرهنگ است.

وی با اشاره به پروژه اینترنت کودک افزود: در حال حاضر کودکان در حال استفاه از اینترنت هستند. این یک واقعیت است که باید صنعت اینترنت کودک را فعال کنیم. تولید محتوا در حوزه کودک بسیار سودآور است و می‌تواند به صورت گسترده دنبال شود. یک جامعه 7 میلیونی مخاطب در حوزه اینترنت کودک وجود دارد و همین مساله بستری مناسب برای توسعه آن است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دیگر فیلترینگ جواب نمی‌دهد گفت: نگاه به فیلترینگ دیگر جواب نمی‌دهد باید ظرفیت تولید را فعال کنیم. نظارت بر کودک یک حرکت مثبت است که در غرب نیز برای این کار هزینه می‌شود در حال حاضر طرح اینترنت کودک در حال راه‌اندازی است و باید بعد از اجرا بازخوردش به مردم ارائه شود.

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار