موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
28152
۲۳ مهر ۱۳۹۶
حفظ کل قرآن کریم

۸۶ روز حفظ کل قرآن کریم توسط پسر خردسال بنگلادشی

هفته گذشته رسانه‌های بنگلادش از حفظ کل قرآن مجید توسط کودک بنگلادشی درمدت ۸۶ روز، خبر دادند.

به گزارش کودک پرس، در میان کشورهای اسلامی، بنگلادش در رأس کشورهایی است که بیشترین حافظ قرآن اعم از دختر و پسر در آن تربیت می‌شوند.

درسن و سال‌هایی که معمولاً بچه‌ها به دنبال سرگرمی و ورزش هستند «یاسین عرفات» پسر 11 ساله بنگلادشی طی 86 روز، حافظ کل قرآن همراه با دقت‌های لازم شد. این خبر موجب شگفتی مردم بویژه علاقه‌مندان حفظ قرآن و محافل قرآنی شده است.

یاسین عرفات، هر روز هفت صفحه از قرآن کریم را حفظ می‌کرد، ضمن آنکه بخش‌های قبلی که حفظ کرده بود را نیز مرور می‌کرد. یاسین عرفات در دوران کلاس پنجم دبستان به حفظ قرآن پرداخت و از شاگردان ممتاز مدرسه‌اش به شمارمی‌رفت.

وی همراه با حفظ قرآن و شرکت در کلاس مدرسه، از فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مدرسه نیز غافل نبود. یاسین عرفات اکنون در مدرسه «تنظیم الامه» در شهر کوکسی بازار (نقطه مرزی میانمار و بنگلادش) در کلاس ششم مشغول به تحصیل است.

«احمد بن یوسف» قاری برجسته و بین المللی بنگلادش و رئیس مؤسسه «اقراء»، با اظهار شگفتی از موفقیت این پسر خردسال گفت: 37 سال است که توفیق یافته‌ام که در خدمت قرآن کریم باشم، به بسیاری از کشورها سفر کرده‌ام و در محافل قرآنی بین المللی شرکت نموده‌ام اما تاکنون چنین حافظ قرآن با استعداد را ندیده و نشنیده‌ام.

وی اظهار داشت: یاسین عرفات، نه تنها باعث افتخار و مباهات شهر کوکسی بازار، بلکه مایه مباهات بنگلادش است. او هنوز راه‌های موفقیت بسیاری را در پیش دارد تا بپیماید.

 

 

 

منبع:جام نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار