2813
۰۶ شهریور ۱۳۹۵

بهزیستی برای دریافت شهریه بیشتر مهدهای کودک شرط گذاشت

حبیب الله مسعودی فرید از فعالیت بیش از ۱۷ هزار مهد کودک در سراسر کشور خبر داد و افزود: حدود ۵ هزار مهد در روستاها فعالیت می کند و تعدادی مهد شبانه روزی نیز برای والدینی که در شیفت‌های شب مشغول به کار هستند، دایر است که البته تعداد آنها محدود است.

به گزارش کودک پرس     حبیب الله مسعودی فرید به افزایش ١٤.٥ درصدی شهریه مهدهای کودک اشاره و با تاکید براینکه تمامی مهدهای کودک شهریه خود را باید براساس نرخ مصوب افزایش دهند، گفت: هیچ مهد کودکی حق افزایش بیش از مبلغ اعلام شده را ندارد و چنانچه این اتفاق رخ دهد و یا گزارش شود به سرعت پیگیری خواهد شد.

معاون امور اجتماعی ‌سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه افزایش غیرقانونی شهریه ها ممنوع است، تاکید کرد: به طور متوسط شهریه ها ۱۴.۵ درصد افزایش یافته که البته این شهریه در استانها و مناطق مختلف و با توجه به خدمات و آموزشهایی که مهدهای کودک به کودکان ارائه می‌کند متفاوت خواهد بود.

فرید همچنین تاکید کرد: مدیران مهد کودک فقط برای کلاسهای فوق برنامه می توانند شهریه جدا از نرخ‌های تعیین و اعلام شده دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از کودکان از خدمات مهدهای کودک بهره‌مند می شوند، گفت: باید برای آموزش کودکان در سنین مختلف و در نقاط مختلف کشور برنامه ریزی های اساسی انجام گیرد چرا که کودکان برای رشد و برخورداری از آموزشهای لازم و همچنین اجتماعی شدن نیازمند این هستند که درجمع کودکان دیگر و زیر نظر مربیان آموزش دیده باشند.

معاون امور اجتماعی همچنین در مورد نظارت بر عملکرد مهدهای کودک نیز گفت: تیمی از کارشناسان و بازرسان سازمان در تمامی ساعات به بازرسی از مهدهای کودک می پردازند و در صورت برخورد با هر گونه تخلف با مهدهای خاطی برخورد قانونی می شود.

فرید با اشاره به اینکه تخلف های مهدهای کودک را والدین می توانند  با شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۳۳۲۳ اطلاع دهند اظهار کرد:  مدیران مهدهای کودک موظف هستند که قیمت و نرخ مصوب را در تابلو برای مشاهده والدین نصب کنند.

وی همچنین ضمن بیان آنکه در کشور ما سرمایه گذاری چندانی برای مهدها نشده است گفت: اعتبارات لازم برای پوشش دهی نبوده است، درصد پوشش دهی نیز کاهش داشته است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در پایان خاطر نشان کرد: در برخی کشورها درصدی از تولید ناخالص داخلی برای رشد و تکامل کودکان هزینه می شود که در کشور ما سرمایه گذاری چندانی برای مهدها نشده است.

 

 

 

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار