28097
۲۳ مهر ۱۳۹۶
فقد چند روز فرصت باقی‌ست؛

امیرعلی ۶ ساله در انتظار پیوند استخوانی با هزینه سنگین+ تصاویر

اميرعلي ۶ ساله برای پيوند مغز استخوان فقط چند روز وقت دارد، تنها، بافت خون يک نفر با بافت خون اين کودک مشابه شده و هزينه انتقال خون اين فرد به کشور ۱۴۰ ميليون تومان برآورده شده است اما پدر اميرعلی توانايی پرداخت چنين هزينه‌ای را ندارد.

به گزارش کودک پرس ، اميرعلي 6 ساله براي پيوند مغز استخوان فقط چند روز وقت دارد، تنها، بافت خون يک نفر با بافت خون اين کودک مشابه شده و هزينه انتقال خون اين فرد به کشور 140 ميليون تومان برآورده شده است اما پدر اميرعلي توانايي پرداخت چنين هزينه‌اي را ندارد. «کاري کنيد که ديگر بيمارستان نروم» اين جمله‌ايست که اميرعلي 6 ساله مي‌گويد؛ کودکي که به جاي شور و شعف کودکانه و لذت بردن از بازيهاي کودکانه از بيمارستان رفتن خسته شده و خانواده او ديگر تحمل بي‌قراري فرزند دلبندشان را ندارند.
ماجرا از زماني شروع شد که اميرعلي چهار سال سن داشت، پدرش مي‌گويد «پس از اينکه اميرعلي يک بار خون دماغ شد، متوجه بيماري فرزندمان شديم»، بيماري که در ابتدا گمان نمي‌‌‌رفت، بيماري خاصي باشد اما پس از مدتي و با انجام آزمايشهاي بيشتر، ماهيت اين بيماري نمايان شد و شادي کودکانه را از چهره اميرعلي گرفت.

 

 

پدر و مادر اميرعلي در يک خانه کوچک استيجاري در روستاي گلحصار (قوچ‌حصار) از توابع کهريزک ساکن هستند، پدر اميرعلي کارگر يک کارخانه رنگرزي است و با حقوق کارگري، گذران امور مي‌کند؛ او با همين حقوق کارگري مجبور است هزينه تحصيل پسر دانشجويش را بدهد و با تهيه جهيزيه دخترش را به خانه بخت بفرستد، او حتي مجبور شده به خاطر مراقب از فرزندش در شيفت شب مشغول کار شود اما هزينه درمان اميرعلي آنقدر سنگين بوده که ديگر توانايي پرداخت اين هزينه‌هاي سرسام‌آور را ندارد.

 

 

پدر اميرعلي مي‌گويد «از زمانيکه متوجه بيماري اميرعلي شديم به دفعات او را به بيمارستان برديم، زمانيکه خون از دماغ اميرعلي مي‌آيد، شدت خونريزي به حدي است که تمام توان پسرم را مي‌گيرد و اميرعلي بايد سه ساعت با اين خونريزي دست و پنجه نرم کند، در نهايت بايد او را به بيمارستان ببريم و به او پلاکت تزريق کنند، پسرم از چهار سالگي تا به امروز درگير بيماري «آنمي فانکوني» شده و فقط يک راه باقي مانده تا از شر آن خلاص شود و آن عمل پيونده مغز استخوان است».
خانواده اميرعلي در ادامه روند پيگيري درمان کودک، به بانک خون بيمارستان شريعتي مراجعه کردند اما متأسفانه پس از بررسي مشخص شد که در داخل کشور تاکنون دهنده‌اي يافت نشده است که نوع بافت خون وي با خون اميرعلي تطبيق داشته باشد و پيوند مغز استخوان صورت بگيرد اما پس از استعلام صورت گرفته در بيمارستان کشورهاي مختلف اکنون يک بيمارستان در کشور امريکا اعلام کرده که دهنده وجود دارد که بافت خون وي با بافت خون اميرعلي تطبيق دارد.

 

 

اما تمام مشکل با پيدا شدن بافت خون مشابه با اميرعلي حل نشده است، بيمارستاني که انتقال بايد از آن انجام شود، هزينه انجام اين نقل و انتقال را رقمي حدود 140 ميليون تومان اعلام کرده است اما خانواده اميرعلي به هيچ‌وجه توانايي پرداخت چنين هزينه‌اي را ندارد.
نکته قابل توجه ديگر اين است که فقط در تاريخهاي يکم، چهارم و هشتم آبان ماه سال جاري بيمارستان شريعتي شرايط انجام عمل پيوند مغزاستخوان اميرعلي را دارد و در صورتيکه اين هزنيه جمع‌آوري و در تاريخهاي مذکور عمل انجام نشود، وضعيت اميرعلي به مراتب بد و بدتر مي‌شود.

 

 

خبرنگاران با حضور در محل زندگي اميرعلي از نزديک در جريان زندگي اميرعلي و بيماري سخت او قرار گرفتند؛ اکنون نيز تمامي مستندات از بيماري و روند درمان اميرعلي در اختيار اين خبرگزاري قرار دارد.
شهروندان گرامي در صورت تمايل مي‌توانند کمکهاي انسان‌دوستانه خود را به شماره حساب 61180026403801 يا شماره کارت عابربانک 6219861035963908 به نام گل‌سارا عباسي؛ مادر اميرعلي واريز کنند، خاطرنشان مي‌شود اين شماره حساب، حسابي با دو امضا بين مادر اميرعلي و مددکار مؤسسه خيريه نيکان است و براي برداشت هرگونه وجه از اين حساب به امضاي دو طرف نياز است.
همچنين با شماره تلفن 09352199964 آقاي حق‌شناس به‌عنوان نماينده موسسه خيريه نيکان، امکان طرح سؤالات درباره بيماري و روند درمان اميرعلي نيز وجود دارد.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار