2807
۰۶ شهریور ۱۳۹۵

اجرای موسیقی برای آوارگان عراقی توسط کودکان سنندجی در سلیمانیه

گروه موسیقی عروسکی دیلان سنندج روز ششم شهریور در شهر سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برای آوارگان و کودکان این شهر موسیقی عروسکی اجرا می کند.

به گزارش کودک پرس     این گروه که از هفت سال گذشته فعالیت خود را در سنندج آغاز کرده و متشکل از 60 کودک 6 تا 18 ساله است و تاکنون در شهرهای مختلف استان های کردستان و کرمانشاه، تهران و سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برای کودکان برنامه زنده اجرا کرده است.
مدیر این گروه هنری افزود: این گروه قرار است روز شنبه ششم شهریور ماه در شهر سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برای کودکان و آرارگان عراقی برنامه زنده اجرا کند.
ناصر احمدی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در این اجرا گروه دیلان سنندج، چند قطعه موسیقی شاد و جدید خود را اجرا می کنند.
به گفته او این گروه موسیقی عروسکی تاکنون 55 آهنگ کودک کوردی اجرا کرده که هشت قطعه آن تبدیل به فیلم پویانمایی (انیمیشن) شده است.
مدیر گروه موسیقی عروسکی دیلان در ادامه با بیان اینکه این گروه با عروسک های ‘تن پوش’ و ‘برناکو’ و رقص زیبای کُردی در صدد زیباتر کردن اجراهای خود است، گفت: خلق لحظات شاد برای کودکان با استفاده از اشعار و ترانه های کُردی هدف اصلی این گروه است.
احمدی اجرای برنامه در روزهای 13الی 15شهریور در شهر سنندج را از دیگر برنامه های گروه موسیقی عروسکی دیلان عنوان کرد و گفت: این گروه آخر پاییز امسال در کشورهای آلمان و سوئد نیز به اجرای موسیقی عروسکی می پردازد.
سنندج مرکز استان کردستان به عنوان یکی از فرهنگی ترین مراکز استان در غرب کشور به شمار می رود و چندین گروه موسیقی مختلف در این شهرستان مشغول فعالیت هنری هستند.

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار