27328
۱۸ مهر ۱۳۹۶
همزمان با شروع هفته ملی کودک؛

برگزاری همایش “کودک و محیط زیست” همزمان با هفته ملی کودک در لرستان

همایش بزرگ “کودک و محیط زیست” در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار گردید.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با فرا رسیدن هفته ملی کودک و روز کودک و محیط زیست ، همایش بزرگ “کودک و محیط زیست” با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان و با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، مسولین و کارشناسان این ادارت و همچنین نماینده شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید.

 

 

در ابتدای این مراسم مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: کودکان آینده سازان جامعه ما هستند و نقش بسزایی در ایجاد فرهنگ درست زیست محیطی ایفا خواهند نمود.

 

 

فتحی بیرانوند با اشاره به مشکلات زیست محیطی جامعه گفت: بهترین راه برای حفاظت از محیط زیست فرهنگ سازی است و نخستین گام برای فرهنگ سازی، آموزش مسائل زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست است و یکی از مهمترین و موثر ترین مخاطبان برای آموزش محیط زیست کودکان هستند و باید فرهنگ سازی درخصوص حفاظت از محیط زیست را از کودکان آغاز کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن ارائه توصیه های کاربردی به کودکان برای استفاده بهینه از منابع و حفاظت محیط زیست از کودکان خواستند که در منزل و مدرسه و دیگر مکان ها عمومی بعنوان همیار محیط زیست عمل کنند و یار و یاور سازمان حفاظت محیط زیست در جامعه باشند.

درپایان این مراسم به کودکانی که با استفاده از مواد دور ریختنی توانسته بودند کاردستی های زیبا و محیط زیستی بسازند با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جوایزی اهداء گردید.

 

 

پخش فیلم های محیط زیستی ویژه کودکان، اجرای تئاتر و قصه گویی برای کودکان و همچنین بازدید از موزه و ارائه توضیحات توسط کارشناسان درباره حیات وحش و گونه های جانوری استان از دیگر برنامه های این همایش بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار