موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
27196
۱۸ مهر ۱۳۹۶
سلمان حسینی، اظهار کرد؛

شاخصه‌های توسعه،افزایش تعداد مهدهای کودک

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه، افزایش تعداد مهدهای کودک است.

به گزارش کودک پرس ، سلمان حسینی، اظهار کرد: طرح مذکور هم‌زمان با هفته کودک آغاز شده است و در ۶۷ مهد کودک روستایی استان اجرا می‌شود؛ در واقع هدف از اجرای این طرح، بهبود وضع تغذیه کودکان، ترویج الگوی فرهنگ مناسب تغذیه بین خانواده‌ها، همچنین برقراری تعادل در رشد ذهنی، جسمی و اجتماعی کودکان زیر ۶ سال است.
این مسئول با بیان این‌که در پی اجرای طرح ارائه یک وعده غذای گرم در روستامهدها، ۲۵۰۰ کودک زیر ۶ سال از خدمات تغذیه سالم برخوردار می‌شوند، افزود: در ابتدا و پایان اجرای طرح که ۱۲۰ روز کاری خواهد بود، شاخص‌های رشد کودکان با همکاری و نظارت کارشناسان بهداشت استان ارزیابی می‌شود.
وی با بیان این‌که بیش از ۶۰۰۰ کودک در ۱۶۵ مهد کودک شهری و روستایی استان از خدمات مهد کودک بهره‌مند می‌شود، افزود: نظارت بر فعالیت روستامهدها اولویت برنامه‌های اداره کل بهزیستی است و همواره تلاش شده است تا علاوه بر اقداماتی که جزو وظایف اصلی به‌شمار می‌رود، در حوزه پیشگیری و فعالیت‌های فرهنگی نیز گام‌های مؤثری برداشته شود.
حسینی خاطرنشان کرد: بی‌تردید اهتمام به بحث پیشگیری می‌تواند از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و تحمیل هزینه‌های گزاف برای درمان و برطرف کردن این ناهنجاری‌ها جلوگیری کند. از همین‌رو فعالیت‌های فرهنگی در روستامهدها به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار، همواره مورد تأکید بوده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: یکی از شاخص‌های توسعه، افزایش و گسترش مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها است تا کودکان بیشتری بتوانند در چتر حمایتی آن‌ها قرار بگیرند و از بسته‌های آموزشی بهره‌مند شوند. در حال حاضر نیز ۹ مهد سه ستاره، ۷ مهد دو ستاره و ۲۳ مهد یک ستاره تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند.

 

 

 

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار