27029
۱۷ مهر ۱۳۹۶
تهیه کننده سینما عنوان کرد؛

بی‌مهری مسئولین و دست‌اندرکاران نسبت به سینمای کودک

بیتا منصوری تهیه‌کننده سینما با انتقاد از فضای فیلمسازی برای کودکان در کشور گفت: در کل «قهرمانان کوچک» تلنگری به جدی گرفتن تولید ملی است و تمام المان‌های راضی‌کننده کودکان و حتی خانواده‌ها در آن دیده می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، بیتا منصوری تهیه‌کننده سینما درباره چگونگی روند اکران فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» طی چند روز اول اکران گفت: هم اکنون با توجه به اینکه سینمای کودک ما مهجور واقع شده است و از سوی دیگر بیشتر با سانس‌هایی در ساعات مرده روبرو هستیم، نمی‌توان گفت وضعیت اکران این فیلم، رضایت بخش بوده اما بد نبوده است و باید با این شرایط پیش رفت.

وی افزود: سانس‌های ده و یازده صبح آن هم زمان بازگشایی مدارس، همچنین سانس‌های یازده شب که به نظر من خانواده‌ای در این زمان کودکان خود را به سینما نمی‌برد اتفاق خوبی نیست و کمکی به فیلم نمی‌کند.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: با همه این مشکلات برخی از فیلمسازان فعال سینمای کودک و کسانی که تمایل به ورود به این حوزه دارند، متاسفانه شاهد حداقل همراهی‌ها از سوی مدیران بالادستی و شورای صنفی نمایش نیستند. علاوه بر این دیده می‌شود که در بخش اکران هم به قوانین پایبند نیستند.

منصوری گفت: شورای صنفی نمایش و مدیران بالادستی به مهجوریت سینمای کودک و نوجوان واقف هستند پس حداقل ضمن پیروی از قوانین وضع شده، قانون اکران گردشی و تعیین سانس‌های مرده بیش از حد را برای آثار کودک حذف کنند. البته به غیر از مواردی که تهیه‌کننده بگوید مثلا در یک سینمای خاص سانس ده صبح فروش خوبی داشته و تمایل به ادامه اکران در آن ساعت و آن سالن داشته باشد.

وی اذعان داشت: تعیین چنین استثنائاتی برای سینمای کودک، علاوه بر جذب تهیه‌کننده بخش خصوصی مسیر را برای بازگشت این سینما به جریان دهه شصت هموار خواهد کرد.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: «قهرمانان کوچک» فیلم شاد و مفرحی است که حرفی برای گفتن دارد و آن هم حمایت از تولید ملی است، به جز این‌ها مخاطبان شاهد اثری رزمی و حرفه‌ای در حوزه کودک و نوجوان خواهند بود. این موضوع شاید بتواند به بچه‌ها انگیزه ورزش کردن و حتی رسیدن به قهرمانی را بدهد.

منصوری خاطرنشان کرد: در کل «قهرمانان کوچک» تلنگری به جدی گرفتن تولید ملی است و تمام المان‌های راضی‌کننده کودکان و حتی خانواده‌ها در آن دیده می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار