26998
۱۷ مهر ۱۳۹۶
کارشناس کودک در انتقادی عنوان کرد؛

رویکرد نگهداری حیوان به جای فرزند در بعضی از خانواده‌ها و ضعف صدا و سیما در تبلیغ فرزندآوری

حجت الاسلام جواد آذرگون کارشناس کودک با انتقاد از نگهداری حیوانات به جای فرزند در خانواده‌ها گفت: در صداوسیمای ما درباره همه مسائل از طلاق گرفته تا عشق و عاشقی برنامه وجود دارد اما در خصوص فرزندآوری چیزی گفته نمی‌شود.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام جواد آذرگون مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت جوانان ابرار و کارشناس کودک در خصوص تاثیرات فرزند آوری در خانواده گفت: بر اساس دیدگاه اهل بیت(علیهم‌السلام) فرزند باعث افزایش روزی می‌شود و همچنین اگر مشکلات دنیوی باعث ایجاد تلخی بین زن و مرد شود محبت داشتن فرزند آن را به شیرینی تبدیل می‌کند.

آذرگون افزود: برخی از خانواده‌ها از فرزندآوری می‌ترسند و به رزاقیت خدا اعتماد ندارند این در حالی است که بنا به فرموده قرآن کریم فرزند باعث افزایش رزق و روزی می‌شود.

وی نبود مرکز مشاوره برای فرزندآوری را یکی از مشکلات اساسی در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: قبل از ازدواج مراکز متعددی از مشاوره تا آزمایشات ژنتیکی برای زوجین قرار داده شده اما یک مجموعه‌ای وجود ندارد که در خصوص تربیت فرزند و فرزندآوری خانواده‌ها را مشاوره بدهد.

این کارشناس کودک نبود برنامه تبلیغی برای تشویق مردم به فرزندآوری را یکی از دلایل عدم میل خانواده‌ها به این مسئله عنوان کرد و گفت: در صداوسیمای ما درباره همه مسائل از طلاق گرفته تا عشق و عاشقی برنامه وجود دارد اما در خصوص فرزندآوری چیزی گفته نمی‌شود.

آذرگون مسئله اقتصاد را یکی دیگر از عوامل عدم رغبت مردم به فرزندآوری دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اشخاص در حوزه تخصصی خود مشغول به فعالیت نیستند پس مجبور می‌شوند تن به کارهای با درآمد کمتر و غیر تخصصی بدهند و همین منظور از فرزندآوری می‌ترسند.

مدیر این موسسه فرهنگی درباره کودک آزاری گفت: کودک آزاری به معنی تنبیه، عدم رسیدگی به خواسته‌های فرزند، بی‌توجهی به تغذیه و علم کودک است و این ناشی از عدم آگاهی والدین از شیوه تربیت کودک و نحوه‌ی برخورد صحیح با فرزند می‌باشد.

این کارشناس کودک ادامه داد: به دلیل اینکه والدین نمی‌دانند کودک چه نیاز و خواسته‌ای دارد آن را مورد اذیت قرار می‌دهند و در همین زمینه باید مرکزی تاسیس شود که به صورت رایگان در این خصوص به خانواده‌ها آموزش دهد و دولت در این زمینه می‌تواند.

آذرگون در مورد نگهداری حیوانات به جای فرزند در خانواده‌ها اظهار کرد: به نظر بنده انتشار تصاویر بازیگران و اشخاص معروف با حیوانات حساب شده است و هدف از کار که توسط دشمن هدایت می‌شود کمتر شدن محبت بین افراد، کاهش جمعیت جوان در کشور، کاهش فرزندآوری و در کل ضربه ضدن به نسل جوان شیعه است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: نگهداری حیوان نه تنها شادی نمی‌آورد بلکه باعث غمگین شدن و افسرده شدن فرد می‌شود و همین شخص در آینده زمانی که نیاز به فرزند دارد تا دستش را بگیرد کسی اطراف او نیست.

این کارشناس افزود: نیاز به کار فرهنگی آتش به اختیار است که باید توسط افراد جامعه به خصوص نسل جوان انقلابی صورت بگیرد.

 

منبع: تهران نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار