موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
2680
۰۳ شهریور ۱۳۹۵

حضور امیدوارکننده شطرنج بازان نونهال در مسابقات قهرمانی استان تهران

رقابت های شطرنج قهرمانی استان تهران برگزار شد و فارغ از نتایج و روند برگزاری مسابقات، حضور پرتعداد شطرنج بازان کم سن و سال در این رقابت ها از نکات جالب توجه بود.

به گزارش کودک پرس     در پایان رقابت ها پویان دوستکام، امین چراغی و شاهین مهندسی در بخش مردان و نازنین مبرهنی، میترا اصغرزاده و مهدیس مهدوی در بخش بانوان به مقام قهرمانی دست یافتند.
هیات شطرنج استان تهران سرانجام پس از وقفه چند ساله در برگزاری رقابت های بانوان امسال این بخش را به شکل مجزا از آقایان برگزار کرد که اتفاق خوبی به شمار می رفت.
در بخش آقایان 157 شطرنج باز شرکت کردند که رکورد قابل توجهی بود. حضور بیش از سی نوجوان شطرنج باز زیر 14 سال دارای درجه بین المللی نیز از نکات برجسته این رقابت ها بود. به نظر می رسد موفقیت اخیر شطرنج بازان نوجوان ایران و درخشش فوق العاده آنها در عرصه های بین المللی مانند علیرضا فیروزجاه، پرهام مقصودلو، آرین غلامی و … نقش مهمی در تشویق خانواده ها برای ورود فرزندان خود به این رشته ورزشی داشته است.
شطرنج تهران به دلایل مختلف که نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد مدتی است که از سایر استان ها عقب افتاده به گونه ای که از ده نفر اول شطرنج ایران در حال حاضر تنها احسان قائم مقامی و محمد امین طباطبایی اهل تهران هستند. این در شرایطی است که در گذشته احسان قائم مقامی، الشن مرادی و امیر باقری که اولین استاد بزرگ های کشور هستند همگی اهل تهران بودند. در بخش بانوان نیز آتوسا پورکاشیان، شادی پریدر، شایسته قادر پور، مونا سلمان ماهینی و … همگی از تهران بودند.
در حال حاضر بدنه اصلی تیم های پایه را شطرنج بازان شهرستانی تشکیل می دهند. پرهام مقصودلو شطرنج باز شماره یک ایران اهل گلستان است. علیرضا فیروزجاه قهرمان حال حاضر ایران اهل مازندران، مسعود مصدق پور قهرمان زیر 18 سال جهان اهل خراسان رضوی، آرین غلامی اهل مازندران، شاهین لرپری زنگنه اهل اصفهان و سید خلیل موسوی اهل گیلان است. اما به نظر می رسد با استقبال گسترده خانواده های تهرانی و ورود چندین هزار شطرنج باز کودک و خردسال به عرصه شطرنج حرفه ای به زودی جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

 

 

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار