26358
۱۲ مهر ۱۳۹۶
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک خبر داد؛

برگزاری سومین جشنواره آراء برتر قضات دادگاه‌های اطفال

مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از برگزاری سومین جشنواره آراء برتر قضات دادگاه‌های اطفال در ۱۸ مهر خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مظفر الوندی اظهار داشت: تاکنون 320 رأی دادگاه های اطفال به دبیرخانه جشنواره آمده و مراحل داوری هم به پایان رسیده است.وی گفت: این جشنواره همزمان با هفته ملی کودکان در کشورمان برگزار می شود و 6 قاضی برتر که احکام خلاقانه ای را درباره جرائم اطفال صادر کرده اند؛ از پنج استان معرفی و تقدیر می شوند.

الوندی تصریح کرد: دو تجربه برگزاری جشنواره آرا برتر قضات دادگاه های اطفال نقش موثری در تغییر رویه قضایی در صدور احکام مرتبط با جرایم اطفال داشته که امیدواریم با جشنواره سوم راهکارهای دیگری پیش روی قضات چنین دادگاه هایی قرار بگیرد.

وی گفت: فراخوان جشنواره اسفندماه سال ۱۳۹۵، از طریق دفتر امور استان ها و سازمان های وابسته قوه قضائیه به تمامی دادگستری های استان ها ارسال شده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک توجه قضات به رعایت حال اطفال در صدور رای, استفاده خلاقانه از ظرفیت های جدید قانون مجازات اسلامی- آیین دادرسی کیفری حمایت از خانواده، صدور احکام و آرا به استناد مواد پیمان نامه حقوق کودک و استفاده از تدابیر جدید قضایی از جمله تعلیق صدور حکم، تعلیق و تبدیل مجازات و مفاهیم مشابه را از جمله شاخص های انتخاب آرای برتر در هیئت داوران این جشنواره برشمرد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار