26345
۱۲ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان خبر داد؛

چاپ آثار برگزیده ۱۴ عضو کودک و نوجوان استان کردستان تحت عنوان «زبان مادری»

سهیلا شیخی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از چاپ و انتشار کتابی با عنوان «زبان مادری» خبر داد که آثار برگزیده ۱۴ عضو کودک و نوجوان این استان است.

به گزارش کودک پرس ، سهیلا شیخی گفت:در راستای فراخوان کشوری زبان مادری، اعضا ومربیان مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان در قالب خوش‌نویسی، نقاشی، عکاسی، سفال، هنرهای بومی و سنتی به ترتیب با موضوع آثار استاد سخن سعدی، بازار، پنجره‌ها، شخصیت‌های شاهنامه و تولید یک عروسک بومی به خلق اثر پرداختند.

وی افزود:این کتاب به همت اداره ‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری با هدف در دسترس قرارگرفتن آثار برگزیده‌ اعضا با یک موضوع واحد در سطح ملی برای علاقمندان و جمع‌آوری آن در یک مجموعه‌ ملی و همچنین تقویت و توجه بیش از پیش به زبان مادری اقوام ایرانی و حمایت ویژه از هنرهای بومی و سنتی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه فرهنگ و هنر چاپ و منتشر شده‌است.

مدیرکل کانون کردستان در پایان گفت: این فراخوان در اختیار ۹۴۰ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیارشهری و روستایی و کتاب‌خانه‌ پستی کانون پرورش فکری در سراسر کشور قرار گرفت تا از این راه بخش مهمی از فعالیت‌های هنری و ادبی کتابخانه‌های با سابقه کانون در تابستان با رویکرد فرهنگ و زبان مادری اقوام و هنرهای بومی و سنتی اجرا شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار