2605
۰۳ شهریور ۱۳۹۵

یونیسف از وضع فاجعه بار کودکان مهاجر آمریکای مرکزی به ایالات متحده گزارش داد

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی که دوشنبه شب (به وقت محلی) منتشر شد، افزود که هنوز نشانه ای از پایان یافتن سیل ورود این کودکان دیده نمی شود.

به گزارش کودک پرس     بر اساس آمار یونیسف، تقریبا 26 هزار کودک بدون سرپرست در نیمه نخست سال جاری (2016) به همراه 29 هزار و 700 تن دیگر که به عنوان خانواده و بستگان آنان سفر می کرده اند، در مرز آمریکا بازداشت شده اند.
بیشتر این کودکان از کشورهای السالوادور، گواتمالا و هندوراس در آمریکای مرکزی با بالاترین میزان قتل و فقر در جهان هستند.
به گفته جاستین فروسایث، معاون مدیر اجرایی یونیسف، بیشتر این کودکان، نوجوان و برخی حتی در سنین پایین تر هستند که در جست و جوی امنیت و زندگی بهتر دست به این سفر خطرناک می زنند و سیل این پناهجویان و مهاجران جوان، تاکیدی بر اهمیت بسیار زیاد مهار خشوتت و شرایط اجتماعی – اقتصادی در کشورهایی است که از آنها آمده اند.
واشنگتن پس از اوج گیری شمار کودکان بی سرپرستی که از مرز آمریکا می گذرند به رقم بی سابقه 44 هزار و 500 تن در نیمه نخست سال 2014، مکزیک را برای تشدید بازداشت آنان تحت فشار قرار داد.
مقام های مکزیک تنها در سال گذشته حدود 36 هزار کودک را که بیش از نیمی از آنان بدون سرپرست بودند، بازداشت کرده اند، در حالی شمار این افراد در سال 2013 میلادی، 9 هزار و 600 تن بود.
یونیسف بر اساس آمار دولت مکزیک افزود: با اینکه بیش از 16 هزار کودک مهاجر از کشورهای السالوادر، گواتمالا و هندوراس در شش ماهه نخست سال 2016 در خاک مکزیک دستگیر شده اند، اما هنوز هم هزاران کودک موفق به ورود به خاک ایالات متحده می شوند.
بر اساس گزارش یونیسف، هر چند که کودکان بی سرپرست در دادگاه مهاجران آمریکا، محاکمه می شوند، اما از حق داشتن وکیل های تسخیری برخوردار نیستند.
بر اساس آمار یونیسف، 40 درصد کودکان بدون وکیل تا ژوئن 2016 میلادی، محکوم به اخراج از خاک آمریکا شده اند، در حالی که تنها سه درصد از کودکانی که وکیل داشته اند، چنین حکمی دریافت کرده اند.
به گفته یونیسف، این کودکان در صورت اخراج از خاک آمریکا، ممکن است توسط گروه های تبهکاری کشته شوند یا مورد تجاوز قرار گیرند.
بسیاری از دختران نوجوانی که قصد مهاجرت به خاک آمریکا را دارند، وادار به تن فروشی و کار در مشروب فروشی های مکزیک یا گواتمالا می شوند و یونیسف به نقل از گزارش عفو بین الملل اعلام کرده است که از هر 10 زن و دختر، 6 نفر در طول این سفر، دچار خشونت جنسی می شوند.
یونیسف افزوده است که کودکان مهاجر نباید بازداشت شوند و باید به مراقبت های بهداشتی و دیگر خدمات دسترسی کامل داشته باشند و به آنها امکان زندگی بدون خانواده هایشان در هر جا که بخواهند، داده شود.
فورسایث معاون مدیر اجرایی یونیسف گفت: ما باید درنظر داشته باشیم که کودکان در هر وضع و موقعیتی در وهله نخست و بیشتر از هر چیزی، کودک هستند و ما موظف به حفظ امنیت آنها در یک محیط سالم و مناسب برای پرورش هستیم.

 

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار