25982
۱۱ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان خبر داد؛

هفته ملی کودک، رنگ و بوی آیین‌های مذهبی و ماه محرم به خود می‌گیرد

محمدتقی اوکاتی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان نسبت به تقارن هفته ملی کودک با ماه عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) ابراز داشت: برنامه‌های بزرگداشت این هفته با رنگ و بوی آیین‌های دینی و مذهبی ماه محرم برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمدتقی اوکاتی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان به مناسبت بزرگداشت هفته ملی کودک گفت: با توجه به نامگذاری هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه و تقارن این هفته با ایام ماه محرم و سوگواری سالار شهیدان، برنامه های بزرگداشت این هفته با رنگ و بوی آیین های دینی و مذهبی ماه محرم برگزار می شود.

اوکاتی همکاری دستگاههای اجرایی متولی جهت برنامه ریزی برای اجرای برنامه های متنوع را در راستای بزرگداشت این هفته خواستار شد.

وی کودکان را سرمایه های ارزشمند جامعه و توجه به نیازهای آنان را به عنوان آینده سازان جامعه بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بسترسازی و سرمایه گذاری برای آموزش و تربیت کودکان ، نیروی انسانی فرهیخته و متعاقب آن جامعه متعالی را منتج خواهد شد.

اوکاتی هفته ملی بزرگداشت کودک را فرصت مغتمی جهت برنامه ریزی ویژه کودکان و ترسیم افق روشن در این زمینه عنوان کرد .

وی دیدار تیم سفیران کودک با استاندار سیستان و بلوچستان ، برگزاری نمایشگاه سیار در سطح استان ، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، برگزاری کارگاه تخصصی والدین و کودکان ، دیدار تیم سفیران کودک با میراث فرهنگی و محیط زیست ، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع کودک و خانواده و انجام فعالیتهای تبلیغاتی با موضوع حقوق کودک در سطح شهر را از جمله برنامه های بزرگداشت این هفته اعلام کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اهمیت و جایگاه روستا در اقتصاد ، فرهنگ و امور اجتماعی را مهم دانست و افزود : استان سیستان و بلوچستان از 51/5 درصد جمعیت روستایی برخوردار است که این آمار نشان می دهد شیب برنامه ریزی ها باید بر روی جمعیت روستایی و کلونی های عشایری متمرکز شود.

وی نبود برنامه ریزی و رها کردن روستا را باعث حاشیه نشینی در شهرها و افزایش مشکلات جوامع شهری خواند و گفت: این در حالیست که هنوز امکانات حداقلی برای مهاجرین و حاشیه نشینان مستقر در شهرها فراهم نشده است و افزایش این جمعیت مشکلات گذشته را دو چندان خواهد کرد.

همچنین جمالزهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز با اشاره به نامگذاری 15 مهر ماه به عنوان روز روستا و برگزاری همایشی به همین مناسبت گفت: امسال تیمی 57 نفره از سیستان و بلوچستان متشکل از دهیار ، عضو شورا و یک نفر منتخب روستا در این همایش حضور خواهند یافت .

گفتنی است؛ دراین نشست اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان برای بزرگداشت 15 مهرماه به عنوان روز روستا و عشایر و همچنین گرامیداشت هفته پارالمپیک برنامه ریزی شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار