موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
258
۱۱ مرداد ۱۳۹۵

والدین عامل 80 درصد کودک آزاری‌ها

کارشناس مراکز مداخله و اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: گفت: 80 درصد از کودک آزاری‌ها توسط والدین انجام می‌شود.

به گزارش کودک پرس، معظمه حسن‌پور اظهار کرد: ازبین موارد کودک‌آزاری گزارش شده به مراکزاورژانس اجتماعی، تعدادی ازموارد کودک‌آزاری پس از ازدواج دوباره والدین توسط والد یا ناپدری یا نامادری اتفاق افتاده است، اما متاسفانه 80درصد موارد کودک آزاری توسط والدین اصلی ودرهمان ازدواج اول بروز کرده است.

وی افزود: هر گونه رفتار یا کوتاهی و انجام عملی که سلامت جسمی، روانی و رشد کودک را به مخاطره اندازد، کودک‌آزاری تلقی می‌شود.

کارشناس مراکزمداخله و اورژانس اجتماعی بهزیستی استان اظهارکرد: سازمان بهزیستی تا کنون در10شهرستان استان “بیرجند، قاین، طبس، فردوس، سربیشه، سرایان، نهبندان، درمیان، بشرویه  و زیرکوه” اقدام به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی کرده است.

حسن‌پور بیان کرد: کاهش فقر و تأمین رفاه و امنیت و عدالت اجتماعی، توجه به نهاد خانواده و کمک و حمایت از آن برای وظایف مربوط به کودکان و توجه به آموزش و آگاه‌سازی معلمان و مربیان مهدکودک برای استفاده از شیوه‌های تربیتی مناسب از جمله موارد مؤثر پیشگیری از کودک‌آزاری است.

وی، بازنگری در قوانین مربوط به کودکان و خانواده، نظارت بر اجرای دقیق قوانین مربوط به کودک آزاری ازطریق مقامات قضایی وانتظامی، ارائه خدمات مشاوره کودک و ارائه خدمات روان‌شناسی به خانواده‌ها، برطرف کردن مشکلات شخصیتی ـ بیماری‌های روانی ـ ارائه آگاهی لازم از چگونگی برخورد با کودکان و رفع مشکلات اقتصادی والدین یا دیگر سرپرستان کودک ازطریق ایجاد اشتغال برای سرپرستان خانواده را از دیگر موارد مؤثر پیشگیری از کودک‌آزاری عنوان کرد.

کارشناس مراکز مداخله و اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گفت: اگر کودکی مورد آزار و اذیت والدین قرار گیرد و همه مردم این جرأت را پیدا کنند که بعد از مشاهده هرگونه مسئله کودک آزاری آن را به مراکزاورژانس اجتماعی گزارش کنند، شاید دیگر کمتر شاهد این‌گونه موارد باشیم.

حسن‌پور بیان کرد: برای فراهم کردن کمک فوری به والدین در مواقع فشار عصبی، برنامه‌های مراقبت باید ۲۴ ساعته در دسترس باشد و خدماتی هم‌چون خط تلفن فعال و مراقبت کننده موقع بحران را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه کمک باید از طریق تلفن و یا از طریق فرد مشاور فراهم باشد، ادامه داد: برنامه هم‌چنین باید در مواقع لزوم به کودک کمک کرده و مراقبت مناسب از او در خانه و یا انتقال کودک به مرکز فوریت پرستاری به انجام رساند.

کارشناس مراکزمداخله و اورژانس اجتماعی بهزیستی استان یادآورشد: درمرکز استان اورژانس اجتماعی از ساعت 7:30صبح تا 23شب و درشهرستانهای فردوس، طبس، قاین از ساعت 7:30 صبح تا 20:30 شب و در سایر شهرستان‌ها از ساعت 7:30صبح تا ساعت 14:30 ظهر فعال است.

انتهای پیام

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار