25592
۰۶ مهر ۱۳۹۶
حجت الاسلام والمسلمین سجاد بازماندگان

مراسم عزاداری سالار شهیدان در مهد کودک و مهد قرآن مبین قشم

مراسم عزاداری سرور و سالارشهیدان امام حسین (ع) ویاران باوفایش در مهدکودک (مهد قرآن ) و پیش دبستانی مبین قشم با شکوهی خاصی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام والمسلمین سجاد بازماندگان در جمع خردسالان قرآنی مهد مبین قشم گفت : پس از روى کار آمدن یزید، امام که او را نالایق  میدانست تن به ذلت بیعت و سازش با او را نداد و براى افشاى او به فرمان خدا از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه و کربلا حرکت کردند و همراه با یاران خود با لب تشنه توسط دشمنان اسلام شهید شدند.

وی افزود : او شجاعترین امت حضرت محمد (ص ) بود و شجاعت حضرت محمد (ص ) و حضرت على (ع ) در ایشان جمع بود و خداوند در تربت ایشان شفا، و در داخل حرم امام حسین (ع ) استجابت دعا را قرار داده است .

بازماندگان اظهار داشت : پیامبر (ص ) در حق امام حسین (ع) فرمودند: احب اللّه مَن احب حسینا یعنى : خداوند دوست میدارد کسى را که حسین را دوست بدارد. پیامبر(ص ) در حق او و برادر گرامى اش امام حسن (ع ) فرمود: دو فرزند من حسن و حسین پیشوایان امت مى باشند خواه زمام امور به دست بگیرند و یا نگیرند.

وی بیان داشت : پس از شهادت امام حسن (ع ) در سال ۵۰ هجرى ، امام حسین (ع ) عهده دار امر امامت گردید و معاویه پس از بیست سال حکومت ظالمانه و قتل و کشتار شیعیان ، در سال ۶۰ هجرى از دنیا رفت  و بر خلاف قرارداد صلح با امام حسن(ع)، پسرش یزید را به جاى خود قرار داد و یزید فردى فاسد و شرابخوار و مخالف با اسلام بود. او علناً مقدسات اسلامى را  زیر پا مى گذاشت و امام حسین علیه السلام از همان آغاز کار با او به مخالفت برخاست .

بازماندگان افزود: شهدای کربلا، درس‌های عبادت و بندگی خدا، دین‌داری، خدمت به مردم، مبارزه با ظلم، ولایت‌مداری و استقامت را به همه آموختند.

وی استقلال و عزت امروز نظام اسلامی را مرهون خون‌های پاک شهدا و رشادت‌های ایثارگران بیان و تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، در حقیقت بزرگداشت ایمان و فداکاری در راه دین و بزرگداشت شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس با درس گرفتن از مکتب عاشورا، در مقابل دشمنان ایستادند و از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

در این مراسم برنامه های مختلفی شامل سخنرانی و  نوحه خوانی –سینه زنی- پخت وتوزیع نذری وتهیه کاردستی  و نقاشی باموضوع واقعه عاشورا برگزار شد.

این مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هرساله در مهد مبین قشم با توجه به  اهمیت وضرورت نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و ظلم ستیزی و حق طلبی وبرانگیختن شور حسینی در کودکان سرزمین عشق و ایثار و شهادت برگزار می گردد.

 

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی هرمز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار