25552
۰۶ مهر ۱۳۹۶
متقیان گفت

سنجش 4 هزار کودک در خراسان شمالی

رئیس اداره آموزش‌ وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: در سال 96 پیش‌بینی‌شده است که بتوانیم در خراسان شمالی تعداد 10 هزار کودک را در مقطع پیش‌دبستانی موردسنجش قرار دهیم و تاکنون سنجش 4 هزار کودک انجام‌شده است.

به گزارش کودک پرس ، علی متقیان در بجنورد از سنجش کودکان دارای 5 سال تمام خبر داد و گفت: در سال 96 پیش‌بینی‌شده است که بتوانیم در خراسان شمالی تعداد 10000 نفر را در مقطع پیش‌دبستانی موردسنجش قرار دهیم و تاکنون سنجش 4000 نفر انجام‌شده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: این طرح باهدف تشخیص زودهنگام مشکلات شنوایی، بینایی، مشکلات حرکتی، اختلالات رفتاری و آمادگی رفتاری به‌صورت سراسری اجرایی شده است و کودکان دارای سن 5 سال تمام به دلیل این‌که در بازه زمانی فرصت طلایی قرار دارند موردسنجش قرار خواهند گرفت.

متقیان گفت: این طرح ویژه شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه است و در صورت شناسایی مشکلات از طریق سازمان استثنایی کشور بیمه و درمان خواهند شد.

وی در خصوص مکان ثبت‌نام گفت: خانواده‌ها می‌توانند از طریق ورود به سامانه سما و نوبت‌گیری از طریق پایگاه سنجش فرزندان خود را که در مرحله ورود به مقطع پیش‌دبستانی و 6 سال سن تمام هستند ثبت‌نام کنند و این امکان در تمامی شهرستان‌های استان وجود دارد.

 

 

منبع:خبرگزاری فارس خراسان رضوی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار