25394
۰۴ مهر ۱۳۹۶

350 هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد ۳۵۰ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد مخبر در مراسم افتتاح ۱۳۰ مدرسه بنیاد برکت در سراسر کشور، از ایجاد ۳۵۰ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: نقطه آسیب کشور در حال حاضر مسائل اقتصادی است و دشمن روی همین مساله طمع دارد.

مخبر تاکید کرد: امروز به لحاظ سیاسی در منطقه حرف اول را ایران می زند و هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی شود مگر اینکه ایران در آن دخیل باشد.

وی ادامه داد: عربده کشی های لات منشانه دشمنان به علت شکست های پی در پی آنان است و شاهد بودیم در لبنان، سوریه، عراق و حتی افغانستان گرفتار شدند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: امروز به لحاظ امنیتی و نظامی به نقطه ای رسیده ایم و وضعیت اقتدار نظامی ما به گونه ای است که هیچ خطری از ناحیه حمله نظامی دشمن حتی به ذهن آنان خطور نمی کند اما نقطه ضعف ما بحث اقتصاد است.

مخبر ادامه داد: رهبر انقلاب از ۱۲ سال قبل در خصوص اقتصاد هشدار دادند و نقطه آسیب ما مساله اقتصادی است. بحث نظامی و درگیری منتفی است اما دشمن روی اقتصاد تمرکز و طمع کرده است.

وی اظهار کرد: در کشور ما نعمت ها و فرصت های بسیاری وجود دارد و آنقدر که به بیرون از کشور نگاه می کنیم اگر به خودمان نگاه می کردیم تا امروز مشکل حل شده بود.

مخبر افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اقتصاد را دست مردم بدهیم همانطور که سیاست را به دست مردم سپردیم و اداره جنگ را نیز همین طور.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: نمی دانم چرا همه واهمه داریم که اقتصاد را مردمی کنیم ما مسائل خطرناک تر را به مردم دادیم و نتیجه مثبت گرفتیم.

مخبر تاکید کرد: از این تریبون عرض می کنم که یک عزم و نهضت ملی برای حل دو موضوع اساسی کشور لازم است از دلسوزان نظام و مردم خواهش می کنم مساله اشتغال و رفع فقر را جدی بگیرند زیرا این وضعیت زیبنده کشور نیست. کشور ظرفیت اداره دو برابر جمعیت فعلی را دارد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب از سال ها پیش موضوع الگوی مصرف و تولید را خاطرنشان کردند که اگر از سوی مسئولان جدی گرفته می شد امروز دشمنان نمی توانستند برای تحت فشار گذاشتن ما از حربه تحریم استفاده کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هیچ کاری انجام نمی شود مگر با منطق اقتصاد مقاومتی و ما در ستاد موضوع اشتغال را در همه ابعاد برنامه ریزی کرده ایم؛ از جمله ۳۲۰ بنگاه در زیرمجموعه ستاد راه اندازی شده که تا امروز ۱۶۰ بنگاه از آنها به خارج از ستاد سپرده شده است که همین مساله ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

مخبر اضافه کرد: ما تمام پرونده های بزرگ را به مناطق محروم بردیم و بیش از ۳۰ شرکت از طریق بورس و فرابورس آماده واگذاری به مردم است. همچنین از سال ۹۳ تاکنون از بیش از ۴۰ شرکت خارج شده ایم و موسسه دانش بنیانی را راه اندازی کرده ایم که زمینه خوبی برای ساماندهی دیگر شرکت های دانش بنیان است.

وی، پشتیبانی از ۳۵۰ گروه جهادی، احداث هزار و ۳۵۰ مدرسه و تحویل ۹۳۰ باب از آنها را از جمله خدمات ستاد اجرایی دانست و گفت: حدود ۴۰۰ مدرسه در حال ساخت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: ۲۵ هزار پروژه از مسجد و مدرسه و بیمارستان گرفته تا موارد دیگر احداث کرده ایم اما کار اصلی ما این نیست بلکه هدف اصلی ایجاد اشتغال است.

مخبر تاکید کرد: برای ۶۰ هزار بیمار سرطانی نسخه آنها را پوشش دادیم و سه هزار زوج نابارور شناسایی شدند که دو هزار مورد از آنها را پوشش دادیم و نتیجه آن تولد حدود ۲۵۰ کودک است که بیشتر آنها در مناطق محروم زندگی می کنند.

وی از ارائه وام قرض الحسنه به حدود ۵۰ هزار نیازمند خبر داد و گفت: کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی در ستاد اجرایی در حال انجام است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ هزار نفر خبر داد و افزود: کار اصلی ما این است که مردم را تقویت کنیم تا روی پای خود بایستند و کشور این گونه از همه ابعاد بیمه می شود.

مخبر افزود: اگر معیشت مردم تامین شود بسیاری از معضلات حل خواهد شد. در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از سه هزار تقاضای مشارکت وجود دارد که می تواند زمینه جذب ۶۰ هزار میلیارد تومان مشارکت در جهت اشتغالزایی را فراهم کند.

 

 

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار