موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
25378
۰۴ مهر ۱۳۹۶

مراسم ویژه‌ افتتاح هم‌زمان ۱۳۰ مدرسه‌ جدید برکت در مناطق کم‌تر توسعه‌ یافته‌

130 مدرسه جدید برکت در سراسر کشور به طور همزمان با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ،مراسم ویژه‌ افتتاح هم‌زمان ۱۳۰ مدرسه‌ جدید برکت در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسئولین کشوری در تهران برگزار شد.

آیت الله محمدی گلپایگانی در این مراسم با تسلیت و گرامیداشت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین گفت: در دوره معاصر، جنگ های فراوانی به وقوع پیوسته و در جنگ جهانی اول و دوم، میلیون ها نفر کشته شدند همچنین در طول تاریخ جنگ های فراوانی به وقوع پیوسته از جمله داستان چنگیز، مغول و تیمور. اما هیچ کدام از اینها به جز در کلاس درس و توسط استاد و دبیر از آن یادی نمی شود و چیزی جز گرد تاریخ از آنها به یاد نمانده، اما واقعه کربلا که یک صبح تا ظهر بیشتر طول نکشید، جنگی نابرابر میان ۷۲ تن که با فرزندان و اهل بیت اباعبدالله به ۱۰۰ نفر می رسیدند در مقابل ۳۰ هزار نفر با آن شرایط به وقوع پیوست.

وی افزود: این حادثه در تاریخ قلب مردم و با قلم احساسات مردم نوشته شده است به طوری که با فرارسیدن ماه محرم، برنامه زندگی مردم تغییر می کند و دیگر از عروسی و شادی خبری نیست. عموم مردم عزادارند حتی کودکان و خردسالان.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ارادت قلبی مردم به عزاداری امام حسین علیه السلام تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام که فعالیتش در امور مالی است حساب کند که مردم چقدر برای امام حسین خرج می کنند. موقوفاتی که از گذشته داریم و اسناد آن موجود است نشان می دهد که مردم چقدر املاک وقف عزاداری اباعبدالله کرده اند، همچنین مخارجی که این شبها می دهند کم نیست و در دنیا چنین نمونه ای نداریم.

آیت الله محمدی گلپایگانی تصریح کرد: این نشان دهنده احساسات پاک مردم و علاقه به خاندان اهل بیت است.

وی با اشاره به شخصیت والای امام حسین‌(ع)، خاطرنشان کرد: وقتی حضرت زهرا(س) قنداقه امام حسین(ع) را هنگام تولدشان به محضر پیامبر اسلام بردند ایشان در همان حال که نوزاد را در بغل داشتند آثار غم در چهره شان دیده شد و حضرت زهرا(س) به ایشان فرمودند مگر نقصی در فرزندم دیده می‌شود و اظهار داشتند چرا غمناک هستید که پیامبر(ص) فرمودند همین الان  جبرئیل به من خبری داد و گفت شما از ولادت این فرزند خوشحال هستید اما می‌دانید که چه بلایی بر سر او خواهند آورد.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب یادآور شد: شمه‌ای وقایع کربلا را برای پیامبر (ص) بیان کردند؛ البته از روزی که آدم توبه کرد شرح توبه‌اش این بود که خدا را به این پنج تن قسم دهد.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی اضافه کرد: اولین روضه‌خوان امام حسین (ع) شخص جبرئیل است و به حضرت موسی عرضه کرد که در روز عاشورا بچه‌های کوچک از تشنگی می‌میرند و بزرگترها پوست در بدنشان می‌خشکد و حضرت موسی در این حال گریه کرد و به پیامبر (ص) هم شمه‌ای بیان کرد که پیامبر به حضرت زهرا(س) گفت غصه نخور اگر چه که حسین (ع) را با لب تشنه شهید می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت مقام امام حسین(ع) متذکر شد: یک نگاه و گوشه چشم امام حسین(ع) برایمان کافی است.

وی ادامه داد: مگر می شود فراموش کرد علی اصغر (ع) را که روی دست پدر به شهادت رسید؟ مگر آتش زدن و غارت خیمه ها را می شود فراموش کرد؟ این در قلب مردم با خصوص جاویدان نقش بسته است. خدارا شکر می کنیم که حسینی هستیم . محبت اهل بیت بسیار گران قیمت است که نصیب ما شده است.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع)، افزود: امام حسین(ع) همه مقاصد خود را در قبل از سفر و در طول آن بیان کردند و به هنگام خارج شدن به برادرش محمد حنفیه وصیت کردند که من آدم سرکشی نبودم بلکه یک انسان اصلاح‌طلب بودم و می‌خواستم نقاط انحرافی که بعد از پیامبر ایجاد شده را اصلاح کنم.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به شخصیت پلید یزید، تصریح کرد: مگر می‌شود یک آدم دائم‌الخمر امیر مؤمنین و متصدی مردم باشد و امام فرمودند اگر فردی مانند یزید بخواهد حاکم مردم باشد باید فاتحه اسلام را خواند و ایشان در اینجا هدف خود را بیان کردند.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی اضافه کرد: امام حسین وقتی به مکه آمدند در شب حرکت خود به کوفه اصحاب خود را جمع کردند و در جملاتی اعلام می‌کنند هر کس مسافر به طرف خدا باشد و از جان مایه بگذارد با من حرکت کند چرا که این سفر مرگ است.

هنوز گوشه و کنار کشور، مناطق محروم زیاد است

وی در ادامه با تقدیر از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام و به ویژه بنیاد برکت خاطرنشان کرد: به آنها خداقوت می گویم و خداوند زحمات شما را ذخیره آخرت گرداند. مطلعم که تعداد زیادی از ایتام تحت پوشش بنیاد هستند، متأسفانه هنوز گوشه و کنار کشور، مناطق محروم زیاد است و خدمت رسانی به این مناطق، از برکت وجود و اراده رهبر انقلاب برای رفع فقر و خدمت به نیازمندان ریشه می گیرد.

وی خدمات بنیاد برکت به حوزه های علمیه را در کنار مدرسه سازی و دیگر خدمات مهم دانست و بیان کرد: بنیاد برکت خوشنامی خوبی در بین طبقات مختلف جامعه دارد.

تا زمانی که ارتقای علمی در کشور اتفاق نیفتد، حرف ما در دنیا پیش نمی رود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: با وجود همه خدمات انجام شده تا زمانی که ارتقای علمی در کشور اتفاق نیفتد، حرف ما در دنیا پیش نمی رود. امروز دشمن جرأت نمی کند به ما تعرض کند. در همین قضیه موشک خرمشهر که چند روز پیش رونمایی شد، دیدیم که چه سر و صدایی در دنیا برپا کردند. این دشمنان ما در خانه های شیشه ای نشسته اند و از هر طرف که به آنها سنگی پرتاب کنیم ویران می شوند.

آیت الله محمدی گلپایگانی با تأکید بر اهمیت رشد علمی کشور ادامه داد: باید جاده یک طرفه علم به سمت غرب، برگشت پیدا کند. باید روزی، غربی ها فارسی یاد بگیرند تا بتوانند علم خود را پیش ببرند. زیرا آنها زبان انگلیسی را به زور تحمیل کرده اند و باید این روند تغییر کند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) براساس ویژگی‌ عدالت‌محوری اقتصاد مقاومتی و توزیع متناسب و عادلانه‌ی‌ امکانات در مناطق محروم تمامی استان‌ها، به ارائه خدمات زیربنایی و عمرانی به محرومان از طریق بنیاد برکت اهتمام ویژه‌ای دارد.

مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین فعالیت‌های زیربنایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور است. بنیاد برکت از سال ۸۶ تاکنون در راستای منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، برای ساخت مدرسه و توسعه‌ی فضاهای آموزشی در روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور تلاش می‌کند.

ساخت مدارس برکت بر مبنای اعلام نیاز مناطق آموزش و پرورش استان‌ها و با اولویت مناطق محروم‌تر و نیازمندتر انجام می‌گیرد. بنیاد برکت برای تأمین و توسعه‌ فضای مناسب، ایمن و استاندارد تحصیلی و ارتقای عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان این مناطق، با وزارت آموزش و پرورش در تعامل مستمر است و تاکنون قرارداد ساخت ۱۳۵۷ مدرسه با ۸۰۰۰ کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۱۷۷ هزار دانش‌آموز را با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور منعقد کرده است.

با افتتاح ۱۳۰ مدرسه‌ برکت با بیش از ۷۰۰ کلاس درس را در سراسر کشور، تعداد مدارس بهره‌برداری شده‌ی برکت به ۹۳۰ مدرسه می‌رسد و تا یک ماه آینده، شاهد افتتاح هزارمین مدرسه‌ برکت خواهیم بود.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)در زمینه‌ توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، توسعه‌ زیرساخت‌ها و امور زیربنایی و عمرانی، مدرسه‌سازی، ساخت مراکز فرهنگی مذهبی، مسکن محرومین، بیمارستان و مراکز بهداشت و درمان، ارایه‌ خدمات سلامت الکترونیک، خدمات بیمه، مالی و حمایتی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور تاکنون اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

 

 

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار