25328
۰۴ مهر ۱۳۹۶

امضا توافقنامه سینمایی ایران و ارمنستان

بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای ارمنستان به منظور تسهیلات و تولید مشترک پروژه های سینمایی، توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش کودک پرس ،روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این سند همکاری به منظور ارتقای سطح همکاری‌های فرهنگی مشترک خصوصا در زمینه‌های سینمایی، با توجه به پیوندها و مشترکات فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و ارمنستان، در چارچوب معاهدات منعقده قبلی در سطح وزارتخانه های فرهنگ دو کشور، تنظیم و مبادله شد.
این توافقنامه علاوه بر تبیین چارچوب همکاری میان پروژه‌های سینمایی ایرانی و ارمنستانی، مبنایی برای روابط بلند مدت با مرکز ملی سینمای ارمنستان در زمینه های پژوهشی، جشنواره ای، فناوری، عملیاتی، توزیع و نمایش فیلم و آموزش نیروی انسانی خواهد بود.
در دیدار مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با رئیس مرکز ملی سینمای ارمنستان، مسائلی همچون اکران فیلم‌های دو کشور در سینماهای طرفین، تبادل فیلمنامه برای بررسی و انتخاب برای تولید مشترک، برنامه‌ریزی برای افزایش تولید مشترک در حوزه‌های مورد توافق و ورود به حوزه تولید و سرمایه‌گذاری پس از تصویب جزییات توسط طرفین، همکاری در جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان به ویژه در تامین فیلمهای کودک و همچنین ارائه پیشنهاد برای حضور مهمانان به ویژه داوران کودک و نوجوان، همکاری در جشنواره‌های فیلم اصلی سینمایی و بازارهای فیلم دو کشور به ویژه در ارائه فیلم‌های مناسب به هیات انتخاب، معرفی شرکت‌های تولید کننده تجهیزات و خدمات پسا تولید و لابراتواری در ایران توسط بنیاد سینمایی فارابی برای همکاری و بهره برداری طرف ارمنستانی از امکانات موجود، عرضه محصولات سینمایی دو کشور در شبکه‌های نمایش خانگی، اینترنتی و درون پروازی، تعهد طرفین به رعایت کامل حقوق آثار سینمایی و دیگر محصولات فرهنگی دو کشور و همکاری تکنیکی و فنی در حوزه تکنولوژی های نوین در سینما مورد تفاهم قرار گرفت.
علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و شوشانیک میرزاخانیان مدیرعامل مرکز ملی سینمای ارمنستان، صبح امروز دوشنبه، این توافقنامه را در محل وزارت فرهنگ ارمنستان در ایروان، برای یک دوره سه ساله قابل تمدید، امضا کردند.
تابش و میرزاخانیان در جلسه دیگری به منظور ارتقای و تعمیق روابط سینمایی میان سینماگران ایرانی و ارمنستان، راهکارها و پیشنهاداتی را ارائه دادند که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت و مقرر شد تیم های کارشناسی دو طرف، عملیاتی شدن این پیشنهادات را پیگیری کنند.
تابش که به دعوت مرکز سینمای ملی ارمنستان به ایروان سفر کرده است، صبح امروز پیش از امضای توافقنامه سینمایی، با «آرمن امیریان» وزیر فرهنگ جمهوری ارمنستان ملاقات و گفت‌وگو کرد، در این دیدار کمال سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز حضور داشت.

 

 

 

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار