25225
۰۴ مهر ۱۳۹۶
دبیر کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری اظهار داشت؛

باید سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه کودکان کار و خیابان وارد عمل شوند

مظفر الوندی دبیر کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با اشاره به بازدیدی که از مناطق حاشیه‌ای ۲۷ استان کشور داشته است، گفت: جایی که باید پول خرج کنیم هزینه نمی‌کنیم و این نگاه غلط است.

به گزارش کودک پرس ، مظفر الوندی در «نشست طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگیری یا جذب»، گفت: متأسفانه دوست داریم همیشه آزمون و خطا کنیم در حالی که در رابطه با کودکان نباید این گونه باشد چرا که کودک کار و خیابان خودش نمی‌خواهد کار کند بلکه شرایط او را اجبار می‌کند.

وی با اشاره به بازدیدی که از مناطق حاشیه‌ای 27 استان کشور داشته است، گفت: جایی که باید پول خرج کنیم هزینه نمی‌کنیم و این نگاه غلط است.

الوندی گفت: این رویکرد به کودکان درست نیست و با آنها حق‌مدارانه رفتار نمی‌شود. 250 میلیون کودک خیابانی در دنیا وجود دارد و این پدیده مختص ما نیست و باید با آن منطقی برخورد کنیم.

دبیر کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری، تصریح کرد: باید سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه کودکان کار و خیابان وارد عمل شوند در حالی که برای جمع‌آوری کودکان از ما نظری خواسته نشده است.

وی گفت: به نظر می‌رسد اصل موضوع را اشتباه رفتیم شاید کودکان کار و خیابان از مراکز شهر جمع‌آوری شده باشند اما به سمت مناطق دیگری همچون غرب رفتند.

مونیکا نادی حقوقدانان حوزه کودکان نیز در این نشست، گفت: کودکان کار جرمی را انجام نمی‌دهند که دستگیر شوند و بر اساس آیین‌نامه سال 84 این کودکان شناسایی نمی‌شوند بلکه علنا دستگیر می‌شوند و در جایی شبیه سازمان نگهداری می‌شوند.

وی افزود: اجازه آزادی به این کودکان نمی‌دهیم و طبق یک آیین‌نامه می‌گوییم اگر سه بار دستگیر شد از خانواده‌شان سلب حضانت می‌شود در حالی که این خلاف قانون مدنی است.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار