موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
25203
۰۴ مهر ۱۳۹۶
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد؛

انتقاد از رسانه ملی برای تبلیغ خوراکی‌های مضر در برنامه‌های کودک

سید صادق طباطبایی‌نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تبلیغ خوراکی‌های مضر در برنامه‌های کودک و نوجوان رسانه ملی، گفت: رسانه ملی با تبلیغ خوراکی‌های مضر در برنامه‌های کودک کج سلیقگی به خرج داده‌ است.

به گزارش کودک پرس ، سید صادق طباطبایی‌نژاد با انتقاد از تبلیغ خوراکی‌های مضر در برنامه‌های کودک و نوجوان رسانه ملی، گفت: تبلیغ خوراکی آن هم از نوع مضر آن در برنامه‌های تلویزیونی کودک و نوجوان در اکثر کشورها ممنوع است چراکه این مسئله ذائقه و عادات غذایی کودکان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و بالتبع سلامت نسل آینده نیز متاثر از آن خواهد بود.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه ملی در صورت داشتن شدیدترین مشکلات مالی باز هم نباید از برنامه‌های کودک و نوجوان خرج کند، افزود: تبلیغات در رسانه ملی به دلیل مشکلات مالی از حد متعارف گذشته و این مسئله در برنامه‌هایی که توانسته‌اند جلب اعتماد عمومی کند بیشتر دیده می‌شود؛ درواقع اگر مخاطب از یک برنامه تلویزیونی استقبال کند مجبور به تحمل انوع و اقسام تبلیغات در ابتدا، میانه و انتهای آن برنامه خواهد شد.

وی در حالی که معتقد است هر نوع آموزشی در برنامه‌های کودک و نوجوان باید با طمأنیه و دقت وافر صورت بگیرد، افزود: جای تعجب است که مسئولان رسانه ملی در این زمینه اینگونه کج سلیقگی به خرج داده‌اند و به‌یقین در صورت ارائه گزارش دراین خصوص به کمیسیون فرهنگی، کمیسیون نقش نظارتی خود را ایفا خواهد کرد.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: مسئولان رسانه ملی علاوه بر موضوع فوق باید در رابطه با محتوای دیگر برنامه‌های تلویزیونی نیز به کمیسیون فرهنگی پاسخگو باشد به همین دلیل احتمال دعوت از رئیس و معاونان وی در آینده نزدیک به منظور پاسخگویی به اعضا بالا است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر منع تبلیغات بازرگانی در محیط‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی، مذهبی و فضاهای مخصوص کودکان، گفت: اجرای مصوبات این شورا وظیفه همه دستگاه‌های ذی ربط است و با دستگاهی که در اجرای آن تخطی کند باید برخورد قانونی شود.

 

منبع: خانه ملت

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار