25187
۰۴ مهر ۱۳۹۶
دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد؛

کشته شدن ۳۰کودک در حملات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در رقه سوریه

دیده بان حقوق بشر در گزارشی از اتهام ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا خبر داد و عنوان کرد: که در حملات مارس گذشته به رقه ۸۴ غیرنظامی از جمله ۳۰ کودک را کشته شده است.

به گزارش کودک پرس ، سازمان دیده بان حقوق بشر موسوم روز گذشته(دوشنبه سوم مهر) اعلام کرد: حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در ماه مارس در نزدیکی شهر رقه سوریه به کشته شدن 84 غیر نظامی و دستکم 30 کودک منجر شد.

این سازمان در گزارش خود دو حمله ائتلاف بین المللی در مارس به یک مدرسه و آوارگی خانواده های سوری در المنصوره، سوق و فرن در الطبقه در غرب شهر سوریه را ثبت کردند.

سازمان دیده بان حقوق بشر به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد: عناصر داعش در این دو مکان حضور داشتند، اما دهها غیرنظامی هم در این مکان ها بودند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: باید تحقیقات کامل و سریع و بی طرفانه ای درباره این حملات انجام گیرد و با هر ابزاری از حملات مشابه جلوگیری کنند و به مصیبت دیدگان حملات ائتلاف بین المللی خسارت داده شود.

«اولی سولفانگ» معاون مدیر بخش اضطراری این سازمان اعلام کرد: این حملات به کشته شدن دهها غیرنظامی از جمله کودکان منجر شد؛ آنها به مدرسه پناه آورده بودند یا در صف خرید نان بودند. ائتلاف بین المللی مدعی است که از حضور غیرنظامیان در این دو مکان اطلاعی نداشته است، بنابراین ائتلاف باید در اطلاعات خود که از برای حمله به اهداف مورد نظرش از آن استفاده می کند، تجدید نظر کند، زیرا مشخص است که این اطلاعات کافی نیست.

 

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار