2517
۰۲ شهریور ۱۳۹۵

توزیع 500 جلد کتاب در میان کودکان و نوجوانان منطقه عشایرنشین نیاکان

فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از توزیع بیش از 500 جلد کتاب در میان کودکان و نوجوانان منطقه عشایرنشین نیاکان در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

به گزارش کودک پرس     فرزاد رحیمی در نشست تصمیم‌گیری در خصوص توسعه مراکز سیار روستایی استان اظهار کرد: کودکان عشایر منطقه کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری ییلاق امسال را با کتاب‌های کانون پرورش فکری در چادرهای عشایری خود سپری کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از توزیع بیش از 500 جلد کتاب در میان کودکان و نوجوانان منطقه عشایرنشین نیاکان در شهرستان کوهرنگ خبر داد و افزود: اجرای فعالیت‌های فرهنگی به ویژه برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در مناطق محروم از اقدامات مهم کانون در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این استان است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 20 روستای فاقد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در منطقه کوهرنگ فعالیت‌های کتابخانه سیار روستایی را از جمله اقدامات زیربنایی کانون در حوزه توسعه فرهنگ و هنر عنوان کرد.

رحیمی بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های کتاب‌خوانی، کاردستی، نقاشی، نمایش خلاق، داستان‌نویسی و … از فعالیت‌های کتابخانه سیار روستایی در منطقه عشایری نیاکان بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری با اشاره به راه‌اندازی دو کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های کوهرنگ و بروجن توسعه کتابخانه‌های سیار را از جمله برنامه‌های کانون در سال جاری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه استفاده از امکانات فرهنگی حق همه کودکان است توسعه واحدهای کتابخانه سیار در دستور کار این کانون قرار دارد.

وی تصریح کرد: بخش کتابخانه سیار کانون پرورش فکری فعالیت خود را از سال 75 در شهرستان شهرکرد با حضور در 24 روستا آغاز کرد و در حال حاضر با 3 واحد، 66 روستای این استان را تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خود قرار داده است.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار