25059
۰۳ مهر ۱۳۹۶
معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران خبر داد؛

گسترش طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی در شهرستان‌های استان تهران

احمد خاکی معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران از طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان در تمامی شهرستان های استان در آینده خبر داد و گفت: در این زمینه قصد داریم با همکاری شهرداری تهران مکانهایی برای نگهداری این افراد پیش بینی کنیم.

به گزارش کودک پرس ، معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: براساس هماهنگی های صورت گرفته قرار است طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان در سایر شهرستان های استان تهران نیز اجرایی شود.

احمد خاکی در مورد جمع آوری کودکان کار و خیابان، افزود: این طرح در حال حاضر در استان تهران در حال اجرا است و قرار است در تمامی شهرستان ها نیز گسترش پیدا کند.

 

وی به کودکان کار و خیابان در حاشیه های شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه قصد داریم با همکاری شهرداری تهران مکانهایی برای نگهداری این افراد پیش بینی کنیم.

خاکی با اشاره به همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی در این طرح گفت: در بحث صدور حکم و جمع آوری کودکان کار و خیابان این دستگاهها با ما همکاری می کنند. تعدادی از این کودکان دارای خانواده هستند که متاسفانه نمی توانیم آنها را نگهداری کنیم، به همین دلیل به سرعت در اختیار خانواده ها گذاشته می شوند و همین باعث می شود مجددا به سطح شهر بازگردند.

 

وی با اشاره به فعالیت کودکان کار در کوره های آجرپزی افزود: در این مورد نیز بنا داریم تعاملی با دستگاههای مربوطه داشته باشیم تا این افراد از کارگاههای آجرپزی جمع آوری و به مراکز موردنظر انتقال داده شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران همچنین در مورد کودکان بازمانده از تحصیل نیز در استان تهران تاکید کرد: دختران و پسرانی هستند که به دلایل مختلفی مانند بدسرپرستی خانواده، اعتیاد و طلاق از ادامه تحصیل بازمانده اند که در این بخش نیز قرار است با همکاری آموزش و پرورش، وزارت راه و بخشهای مختلف شرایط تحصیل آنها فراهم شود.

 

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار