موقعیت فعلی شما : خانه/ویژه اسلایدر
246950
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
هدیه ویژه‌ انتشارات به‌نشر برای کودکان و نوجوانان؛

انتشار دو فصل‌نامه «نقاره‌خونه» و «گلدسته» با رويكردی رضوی

همزمان با دهه کرامت رضوی، از سوی انتشارات به‌نشر «نقاره‌خونه» و «گلدسته» فصل‌نامه‌‌هایی برای مخاطب کودک و نوجوان ایرانی با رويكردی رضوی منتشر شد.

به گزارش کودک پرس، انتشار فصل‌نامه «نقاره‌خونه» هدیه ویژه انتشارات به‌نشر برای کودکان است تا درباره امام رضا(ع) بخوانند و از زندگی و کرامات امام هشتم بیشتر بدانند. محتوای این فصل‌نامه توسط گروهی از نویسندگان رضوی با موضوع امام رضا(ع) به رشته تحریر درآمده است.

مطالب «نقاره‌خونه» در تنوع موضوعی همچون داستان، شعر، رنگ‌آمیزی، جدول و سرگرمی، پرسش و پاسخ و معرفی کتاب‌های رضوی برای کودکان ارائه شده است که سلام امام رضاجان، میلاد نور، تولد، دعای پروانه، زیباترین گل، شیعیان واقعی، هدیۀ عسلک، رنگ‌آمیزی، دیدار با آقای مهربان، احادیث آسمانی، آشنایی با کتاب‌های رضوی و ماجراهای سارا و سعید از جمله مطالب این نشریه را تشکیل می‌دهند. همچنین با طرح موضوعات و مطالبی ويژه رضوی، فصل‌نامه «گلدسته» به جمع نوجوانان پيوسته است.

شماره اول فصل‌نامه «گلدسته» ويژه حضرت امام رضا(ع) مي‌باشد که مطالب توسط گروهی از نویسندگان و شعرای رضوی از جمله مجید ملامحمدی، محمود پوروهاب، حمید خیرجو، سیدحبیب نظاری، سعید رزاقی، مرتضی دانشمند، ناصر نادری، سیدسعید هاشمی و… گردآوري شده و سعي دارد نوجوانان را با زندگاني و شخصيت والاي امام رضا(ع) آشنا سازد.

مطالب فصل‌نامه «گلدسته» درتنوع موضوعی همچون داستان، شعر، پی‌نما، جدول و سرگرمی، پرسش و پاسخ و معرفی کتاب‌های رضوی برای نوجوانان ارائه شده است که تولد آفتاب، تا از تو می‌گوییم، دعوتم کن،‌ مزد کارگر، روضه، جدول و سرگرمی، جدول رضوی، فردایی روشن، احادیث آسمانی، دعای باران، آهوهای صحن آزادی، آشنایی با کتاب‌های رضوی و آقای خوش‌خیال در مشهد و زیارت از جمله مطالب این فصل‌نامه را تشکیل می‌دهند.

در یکی از شعرهای محمود پوروهاب در این فصل‌نامه با عنوان «تا از تو می‌گوییم»، می‌خوانیم:
هرجا که باشیم / تهران و کرمان، رشت یا اهواز
سویت کبوتروار / دل می‌کند پرواز
هرجا که باشیم / دل‌ها مقیم آستان توست
رنگین‌کمان آرزوهامان / در آسمان توست
تا از تو می‌گوییم / نورت صمیمانه
پل می‌گذارد در دل خانه / تا از تو می‌گوییم
هر واژه عاشق می‌شود / هر واژه پروانه!

فایل دانلودی نشریه‌ها به‌صورت رایگان در سایت انتشارات آستان قدس رضوی به آدرس www.behnashr.com در اختیار والدین و کودکان قرار داده می‌شود. همچنین نسخه چاپی این فصل‌نامه‌ها برای زائران کودک و نوجوان در حرم مطهر امام رضا(ع) توزیع می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار