موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کرمانشاه
246856
۰۹ شهریور ۱۴۰۱

درمانگاه بیماران CF در کرمانشاه تا ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی درمانگاه بیماران CF در کرمانشاه ظرف یک ماه آینده خبر داد و افزود: همچنان پیگیر آوردن یک فوق تخصص ریه اطفال به استان جهت درمان این کودکان هستیم.

به گزارش کودک پرس ،محمدی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص بیماران CF و خدمات صورت گرفته به آنها گفت: در حال حاضر بیش از 100 کودک مبتلا به CF در استان شناسایی شده که خوشخبتانه خدمات خوبی برای آنها در دست اقدام داریم.

وی افزود: ظرف یک ماه آینده درمانگاه بیماران CF در محل کلینیک بوستان افتتاح می شود.

محمدی گفت: از هفته گذشته هم داروی این بیماران تماما رایگان شده است.

درمانگاه بیماران CF در کرمانشاه تا ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص لزوم حضور یک فوق تخصص ریه اطفال برای درمان کودکان CF در استان هم گفت: متاسفانه فارغ التحصیلان این رشته بسیار اندک هستند و سالانه یک یا دو نفر فارغ التحصیل در این رشته داریم، اما به جد پیگیریم که بتوانیم یکی از پزشکان این رشته را به استان بیاوریم.

وی در ادامه در خصوص کمبود سرم در استان هم گفت: در حال حاضر در بیمارستان های استان کمبودی نداریم و عمده کمبود سرم مربوط به بخش سرپایی است.

محمدی گفت: در این زمینه هم خوشبختانه دولت واردات سرم را در دستور کار قرار داده، چرا که پیش از این واردات این محصول ممنوع بود و با انجام این وادرات به نظر می‌رسد به زودی کمبود ها در این زمینه مرتفع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر یکی دو محموله وارد کشور شده است که سرم های مورد نیاز برای آماده سازی استان جهت مراسم اربعین هم از آن تامین شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار