موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
246814
۰۸ شهریور ۱۴۰۱

انیمیشن «ده سالگی» آماده پخش شد

انیمیشن «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری از تولیدات اداره کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده نمایش شد.

به گزارش کودک پرس ،این انیمیشن ۱۸ دقیقه‌ای با تکنیک استاپ‌موشن ساخته شده است.

انیمیشن کوتاه «ده سالگی» درباره‌ پسری ‌است که با پدرش در جنگلی دورافتاده زندگی می‌کند تا روزی که پدر برای پسرک، مرغابی وحشی را به دام می‌اندازد تا بلکه او را از تنهایی دربیاورد. حضور مرغابی دربند در کنار پسر و زندگی روزمره‌شان کنار یکدیگر رفته‌رفته موجب آشنایی بیشترشان می‌شود. تا جایی که اتفاق‌های ناخواسته در روند زندگی‌ مرغابی و پسر دگرگونی نگاه پسر به جهان پیرامونش را به دنبال دارد.

فاطمه جعفری با اشاره به استفاده از تکنینک استاپ‌موشن در این انیمیشن گفت: استاپ‌موشن تکنیکی است که همواره، به دلایل متعدد برای تمام گروه‌های سنی جذابیت خود را حفظ کرده است. مهمترین عامل آن وجود عروسک است که نقش بسیار پررنگی در کودکی ما ایفا می‌کند و همیشه ته دلمان آرزو داشتیم تا عروسک‌هایمان جان داشتند و راه می‌رفتند و حرف می‌زدند و انگار استاپ‌موشن تحقق این رؤیای کودکی ماست.

انیمیشن «ده سالگی» آماده پخش شد

کارگردان انیمیشن «ده سالگی» با تأکید بر نقش کانون در تولید این اثر گفت: قطعا اگر پشتیبانی کانون نبود این کار تولید نمی‌شد،‌ و اگر جای دیگری تولید می‌شد با این کیفیت ساخته نمی‌شد. کارگاه بسیار خوبی که کانون برای استاپ‌موشن در اختیار فیلم‌ساز قرار می‌دهد، موقعیت جغرافیایی خود کارگاه و دسترسی آسان به آن برای تمامی عوامل فیلم، وسایل نورپردازی و…، با توجه به بودجه محدودی که در اختیار دارید، عوامل تعیین کننده‌ای هستند. حمایت‌های آقای محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون و مجری طرح فیلم «ده سالگی» بسیار تأثیرگذار بود. همچنین تولید فیلم در کانون مزیت دیگری هم دارد؛ فیلم پخش گسترده‌ای در مراکز فرهنگی‌هنری کانون دارد و طیف وسیعی از کودکان و نوجوانان از مناطق و فرهنگ‌های مختلف به تماشای فیلم می‌نشینند.

انیمیشن «ده سالگی» آماده پخش شد

عوامل این انمیشن عبارتند از: کارگردان: فاطمه جعفری، فیلمنامه: فاطمه جعفری و مانی کاشیان، مجری طرح: محمدرضا کریمی‌صارمی، طراح هنری و تصویربردار: مانی کاشیان، طراح و سازنده عروسک: هلیا قره‌گزلو، طراح و سازنده دکور: حمیدرضا برخورداری، متحرک‌سازی: فاطمه جعفری، تدوین: محمدرضا علیمراد، آهنگساز: مازیار یونسی، طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، ترکیب تصویر و جلوه‌های ویژه: سروش دیانتی، اصلاح رنگ و نور: فرهاد قدسی، مشاور فنی: محمدرحیم بختیاری، تهیه کننده: اداره کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

فاطمه جعفری پیش از این نیز انیمیشن «حکایت کلاه غیبی» را به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید کرده است.

انیمیشن «ده سالگی» آماده پخش شد

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار