246792
۰۸ شهریور ۱۴۰۱

خراسان رضوی | ۱۳ هزار قرآن آموز ثبت نام کردند

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه میزان اقبال عمومی خانواده‌ها به ثبت‌نام کودکان نوآموز خود در دوره‌های آموزشی مهدالرضا(ع) سراسر کشور در سال جاری افزایش‌یافته است، گفت: تنها در خراسان رضوی، ۱۳ هزار نوآموز برای شرکت در دوره‌های آموزشی این مراکز ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مسعود میریان افزود: در بیست و ششمین دوره آموزشی «مهد الرضا(ع)» سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، بیش از ۱۳ هزار نوآموز ۵ سال تمام ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی در ثبت‌نام فراگیران داشت.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ابراز کرد: نوآموزان در این دوره‌ها قرار است آموزش‌های روخوانی قرآن کریم به روش قصه و بازی و سرگرمی را در ۲۵ شعبه مهد الرضا(ع) در شهر مشهد، شهرستان‌ها و روستاهای اطراف آن فراگیرند.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام مهدالرضا(ع) از ۲۹ مرداد در سراسر کشور بیان کرد: مهلت ثبت‌نام در سراسر کشور تا 18 شهریورماه ادامه خواهد داشت و با توجه به روند کاهشی ویروس کرونا و استقبال خوب خانواده‌ها از آموزش‌های این کلاس‌ها، پیش‌بینی می‌شود بیش از ده هزار نوآموز در سراسر کشور در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.

خراسان رضوی | ۱۳ هزار قرآن آموز ثبت نام کردند

حجت‌الاسلام میریان بابیان اینکه این دوره آموزشی از مهرماه سال جاری آغاز به کار خواهند کرد و تا خرداد سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: کلاس‌های حضوری یک روز در میان در مساجد سطح شهر و غیرحضوری نیز به همین ترتیب از طریق فضای مجازی در جلسات دوساعته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح آموزش روخوانی قرآن کریم ویژه کودکان در کلاس‌های مهدالرضا(ع) یادآور شد: در این دوره‌های آموزشی، فراگیران در قالب چند داستان، ابتدا با حروف و صداها آشنا شده و سپس قادر به شناسایی و درنهایت خواندن آن‌ها می‌شوند و در ادامه، ترکیبات و کلمه خوانی را فراگرفته تا به توانایی روخوانی قرآن کریم با لحن عربی و رعایت نکاتی از تجوید مقدماتی می‌رسند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر آموزش روخوانی قرآن کریم، امور تربیتی خردسالان نیز بر اساس آموزه‌های قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) و مبانی روان‌شناسی کودک پایه‌گذاری می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار