موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
246790
۰۸ شهریور ۱۴۰۱

استرالیا برای مقابله با کودک آزاری مجازی اقدام می‌کند

یک رگولاتور استرالیایی با ارسال برگه های حقوقی به متا پلتفرمز، اپل و مایکروسافت از آنها خواسته تا استراتژی های خود برای مقابله با محتوای کودک آزاری را در پلتفرم شان به اشتراک بگذارند.

به گزارش کودک پرس ،شرکت های مذکور در صورت عدم پیروی از دستور جریمه می شوند.

این نامه توسط جولی اینمن گرنت یکی اعضای کمیسیون e-Safty استرالیا( آژانسی برای محافظت از کاربران اینترنت) ارسال شده است. او اعلام کرد با اتکا به قانونی اقدام به ارسال برگه های حقوقی کرده که از ژانویه سال جاری میلادی اجرایی شده و شرکت های فناوری را ملزم به افشای فرایندهای ردیابی و حذف محتوای مخرب در ۲۸ روز می کند.

چنانچه شرکت های فناوری به این درخواست پاسخی ندهند هر یک از آنها به ازای هر روز تا سقف ۳۸۳ هزار دلار جریمه می شوند.

این تهدید نشان دهنده موضع محکم استرالیا برای قانونمندسازی شرکت های بزرگ فناوری از سال ۲۰۲۱ میلاد است. قوانین ثبت شده شرکت های مذکور را مجبور می کنند در ازای انتشار محتوای رسانه های خبری به آنها حق الزحمه ای پرداخت کنند و همچنین قوانینی در این کشور ثبت شده که آنها را مجبور می کند اطلاعات حساب های کاربری ناشناسی را فاش کنند که محتوای افترا آمیز پخش می کنند.

استرالیا برای مقابله با کودک آزاری مجازی اقدام می‌کند

گرنت در این باره می گوید: این فعالیت ها دیگر محدود به وب تاریک نیست بلکه در پلتفرم های بزرگ که کودکان هر روز آنها را مشاهده می کنند نیز وجود دارد. در حالیکه تعداد زیادی از شرکت ها به سمت سرویس های پیام رسان رمزگذاری شده و پخش زنده محتوا حرکت می کنند، بیم آن وجود دارد که محتوای مخرب بدون کنترل در این پلتفرم ها منتشر شود.

این عضو کمیسیون e-Safty آمار تهیه شده توسط مرکز ملی کودکان گمشده و مورد سواستفاده قرار گرفته آمریکا را نیز اعلام کرد. سازمان مذکور در سال جاری میلادی ۲۹.۱ میلیون گزارش درباره محتوای کودک آزاری در پلتفرم های اینترنتی دریافت کرده که از این تعداد ۱۶۰ مورد به اپل و۲۲ میلیون مورد به فیس بوک تعلق داشتند.

این درحالی است که شرکت های اینترنتی در سراسر جهان تحت فشار هستند تا راهی برای رصد پیام های رمزگذاری شده و ردیابی محتوای کودک آزاری در سرویس های پخش محتوا بدون به خطر افتادن حریم خصوصی افراد بیابند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار