موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
246754
۰۷ شهریور ۱۴۰۱

مراجعه کودکان به بیمارستان در پیک هفتم، 2 برابر شده است

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) با بیان اینکه سندروم التهاب چند سیستمی در کودکان عوارض و مرگ‌ومیر بالایی دارد، گفت: طی پیک مذکور تعداد کودکان مبتلا به بیماری کرونا که به بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه کرده بودند، نسبت به پیک‌های قبلی افزایش دو برابری داشته است.

به گزارش کودک پرس ،مهرداد معمارزاده اظهار کرد: مراجعات به بیمارستان کودکان امام حسین (ع) طی یک هفته گذشته به آرامی روند نزولی را طی کرده است و با توجه به پیش‌رو بودن مراسم پیاده‌روی اربعین، احتمال کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و متعاقب آن افزایش ابتلاء و آمار مراجعات وجود دارد.

وی افزود: با توجه به واکسینه نشدن کودکان در مقابل بیماری کرونا و استفاده نکردن از ماسک به خصوص در کودکان زیر دو سال، این قشر جامعه از گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر بیماری کرونا تلقی می‌شوند و ابتلاء به بیماری کرونا در آنها بیشتر است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) ادامه داد: طی پیک مذکور و با توجه به موارد بیان شده، تعداد کودکان مبتلا به بیماری کرونا که به بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه کرده بودند، نسبت به پیک‌های قبلی افزایش دو برابری داشته است.

مراجعه کودکان به بیمارستان در پیک هفتم، 2 برابر شده است

وی با بیان اینکه کودکان با دو حالت کرونای حاد و سندروم حاد التهاب چند سیستمی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: کرونای حاد در کودکان به صورت تب و مشکلات تنفسی تظاهر می‌کند اما در سندروم حاد التهاب چند سیستمی، ممکن است کودکان یک تا دو هفته پس از ابتلاء به بیماری کرونا با گرفتاری ارگان‌های مختلف نظیر مغز، کبد، کلیه، روده، دستگاه تنفسی یا بافت خون‌ساز به بیمارستان مراجعه کنند.

لزوم پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا

معمارزاده با بیان اینکه سندروم التهاب چند سیستمی در کودکان عوارض و مرگ‌ومیر بالایی دارد، اضافه کرد: خوشبختانه بیمارستان امام حسین (ع) ظرفیت بالایی دارد و تاکنون با مشکلاتی نظیر کمبود تجهیزات، تخت یا پرسنل مواجه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌پذیر بودن گروه کودکان در برابر بیماری کرونا، خانواده‌ها باید از حضور کودکان در تجمعات و ابتلای آنها به این بیماری جلوگیری کنند؛ چراکه ابتلای کودک به این بیماری به خصوص کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار