246673
۰۵ شهریور ۱۴۰۱

کودکستان‌ها و مربی‌های کودکستان رتبه بندی کیفی می شوند

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت که هم کودکستان ها و هم مربی های کودکستان ها رتبه بندی کیفی خواهند شد.

به گزارش کودک پرس ،مجتبی همتی فر ، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با رکنا در رابطه با مهم ترین برنامه های این سازمان در سال تحصیلی پیش رو گفت: گام نخست، فعال کردن و ساماندهی کودکستان ها است. قرار بر این است که کودکستان ها فعال تر از گذشته شوند. رویکرد تربیتی ما در این دوره سنی، بازی محور است؛ لذا شرایط به گونه ای ایجاب می کند که آموزش ها به صورت حضوری پیگیری شود. البته شرایط کشور قابل پیش بینی نیست و ما تابع تصمیم تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن تمام شرایط کرونا یی، در شیوه نامه ای که برای سال تحصیلی جدید آماده خواهد شد، در نظر گرفته می شود، گفت: حتی اگر شرایط به نحوی قرار شد که آموزش به صورت غیر حضوری شود. این موضوع قطعا در شهریه تاثیر چندانی نخواهد داشت.

همتی فر در ادامه با تاکید بر اینکه کل مجموعه پیش دبستانی و مهدکودک ها از این به بعد با عنوان کودکستان فعالیت می کنند، در خصوص نوع رتبه بندی آن ها، گفت: قبلا مهدکودک هایی بودند که از سازمان بهزیستی کشور مجوز می گرفتند. همچنین مهدهای روستایی و مهدهای شهری و پیش دبستانی ها، زیر نظر وزارت آموزش و پرورش هم فعالیت می کردند. برخی مجموعه ها هم، از مراکز دیگری که مجوزهای متفرقه می گرفتند که رتبه بندی نداشتند.

وی در تبیین گفته هایش افزود: بنا بر اساس نامه، مکلف هستیم بعد از اینکه ساماندهی ها برای سال تحصیلی جدید انجام شد، وارد مرحله رتبه بندی کودکستان ها شویم. این نظام رتبه بندی قرار است با نگاه آسیب شناسانه به گذشته پیگیری شود و صرفا شاخص های فیزیکی مد نظر قرار نگیرد. قرار بر این است به آنچه در کیفیت تربیت موثر است توجه شود.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: مربی ها نیز گواهی های درجه بندی شده خواهند گرفت و امکان رشد پیدا می کردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار