موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
246658
۰۳ شهریور ۱۴۰۱

وزیر کشور انگلیس به «متا» در مورد رمزگذاری برنامه و خیانت به کودکان هشدار داد

وزیر کشور انگلیس از متا خواسته تا برای جلوگیری از آسیب به کودکان، رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها که تاکنون در واتساپ از آن استفاده می‌شده را در فیس‌بوک و اینستاگرام ارائه نکند. انگلیس به دنبال رصد پیام‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی برای تشخیص و مقابله با محتواهای مضر برای کودکان است.

به گزارش کودک پرس ،پیریتی پتل، وزیر کشور انگلیس، از متا خواسته که از برنامه های خود برای رمزگذاری سرتاسر پیام ها در فیس بوک و اینستاگرام صرف نظر کند. او این حرکت را یک خیانت عجیب به کودکان و امنیت آنها توصیف کرد.

غول فناوری ایالات متحده قصد دارد سال آینده استفاده از پیام های رمزگذاری شده را به این دو پلتفرم اضافه کند اما پاتل هشدار داد که این امر توانایی مقامات را برای بررسی موارد سوء استفاده آنلاین از کودکان مشکل می کند.

رمزگذاری انتها به انتها که قبلاً در واتساپ فعال شده، فناوری است که امنیت ارتباطات کاربر را تضمین می کند. هیچ کس، از جمله متا یا شخص ثالث، نمی تواند پیام هایی را که با استفاده از این پیام‌رسان ارسال می شود، بخواند.

پاتل نگرانی‌های خود را در مقاله‌ای که روزنامه تلگراف منتشر کرد، چند هفته قبل از تصویب لایحه بحث‌برانگیز ایمنی آنلاین، (قانون جدید انگلیس که برای تنظیم پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی طراحی شده) ابراز کرد. او گفت که استفاده از فناوری رمزگذاری مانع از تحقیقات در مورد کودک آزاری می شود.

پاتل گفت: والدین باید بدانند که فرزندانشان در فضای آنلاین امن خواهند بود. پیامدهای محافظت ناکافی فاجعه بار است. بسیاری از سوءاستفاده گران کودکان از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک برای کشف، هدف قرار دادن و آزار جنسی کودکان استفاده می کنند. این حفاظت ها باید قبل از اینکه رمزگذاری انتها به انتها در سراسر جهان اجرا شود، وجود داشته باشد. ایمنی کودکان هرگز نباید اولویت دوم شود.

پاتل گفت که شرکت‌های فناوری جهانی در سال گذشته بیش از 29 میلیون مورد مشکوک سوء استفاده جنسی از کودکان را در پلتفرم‌های خود گزارش کردند. فیس بوک تنها 22 میلیون مورد از تصاویر کودک آزاری را ثبت کرده است.

او افزود: اگر بخواهم محتوای برخی از این موارد را توصیف کنم، شما عمیقا مضطرب می شوید. شرکت‌های فناوری باید مسئولیت اخلاقی خود را برای ایمن نگه داشتن کودکان به رسمیت بشناسند. پاتل گفت که دولت بریتانیا در حال انجام اقداماتی برای بهبود امنیت دیجیتال از طریق لایحه ایمنی آنلاین است. معقول است که انتظار داشته باشیم که شرکت‌های فناوری نیز از منابع و تخصص خود برای رسیدگی به این مشکل استفاده کنند.

متا که چند سالی است پروژه رمزگذاری را در دست دارد، در این ماه تایید کرد که همچنان قصد دارد با این برنامه ها پیش برود. این امر پس از اینکه این شرکت به دلیل دسترسی پلیس در ایالت نبراسکا به پیام های خصوصی ارسال شده توسط یک دختر 17 ساله دست پیدا کرد، رخ داد.

استفاده از این فناوری در وضعیت فعلی، جستجوی تصاویر کودک آزاری به اشتراک گذاشته شده در پیام های مستقیم را برای متا یا هر مقام دیگری غیرممکن می کند.

پاتل نسبت به امکان همکاری بین دولت و متا برای رسیدگی به این موضوع ابراز خوش بینی کرد و به تعدادی از راه‌های دستیابی به این امر اشاره کرد، از جمله اسکن مکالمات. او گفت: در حالی که برخی چیزها مهم‌تر از سود هستند، اما در واقع به نفع مالی شرکت‌های فناوری است که عموم مردم باید اطمینان داشته باشند که محصولات و خدمات آنها برای آسیب رساندن به کودکان استفاده نمی‌شود.

سخنگوی متا گفت: کارشناسان روشن کردند که فناوری هایی مانند آنچه در اینجا پیشنهاد شده، رمزگذاری انتها به انتها را تضعیف و حریم خصوصی، امنیت و حقوق بشر افراد را تهدید می کند.

ما هیچ اغماضی برای استثمار کودکان در پلتفرم‌های خود نداریم و بر راه‌حل‌هایی متمرکز هستیم که نیازی به اسکن سرزده مکالمات خصوصی افراد ندارد. ما می‌خواهیم در وهله اول از وقوع آسیب جلوگیری کنیم، نه اینکه آن را بعد از واقعیت تشخیص دهیم.

او در ادامه گفت: ما قبلا این کار را با ممنوع کردن نمایه‌های مشکوک، محدود کردن بزرگسالان از ارسال پیام به کودکانی که با آنها در ارتباط نیستند،‌ انجام دادیم. همچنین مردم را تشویق می‌کنیم که پیام‌های مضر را به ما گزارش دهند تا بتوانیم محتوای گزارش‌ شده را ببینیم، به سرعت پاسخ و به مقامات ارجاع دهیم. ما به همکاری با کارشناسان خارجی و مجریان قانون برای کمک به حفظ امنیت آنلاین مردم ادامه می دهیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار