موقعیت فعلی شما : خانه/فرزند
246643
۰۳ شهریور ۱۴۰۱

بررسی ویتامین هایی که برای رشد موی کودک مناسب است

ویتامین‌ها یکی از اصلی‌ترین منابعی است که بدن کودکان برای رشد بافت‌هایشان به آن‌ها نیاز دارند. کمبود ویتامین‌ها در سنین اولیه رشد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در اطفال شود. ریزش و پایین بودن سرعت رشد مو از شایع‌ترین مشکلاتی است که کمبود ویتامین برای کودکان ایجاد می‌کند. اگر فرزند دلبند شما با مشکلاتی از قبیل ریزش موی شدید رنج می‌برد، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست!

به گزارش کودک پرس ،بدن انسان به خودی خود امکان تولید ویتامین C را ندارد؛‌ بنابراین با مصرف مواد غذایی و مکمل‌های دارویی باید ویتامین سی مورد نیاز را به بدن رساند. کمبود ویتامین C باعث کدر و نازک شدن مو می‌شود. از مهم‌ترین موارد برای رشد و تقویت مو می‌توان کلاژن را نام برد؛ وجود ویتامین C برای ساخته‌شدن کلاژن در بدن الزامی است. از فواید دیگر این ماده مغذی افزایش جریان خون پوست سر است که به جذب بیشتر سایر ویتامین‌های مورد نیاز مو کمک می‌کند.

پرتقال، بروکلی، لیمو ترش،‌ گریپ فروت، گل کلم و اسفناج منابع خوبی برای ویتامین C به‌شمار می‌روند. چنانچه به موارد گفته شده دسترسی ندارید، استفاده از مکمل‌هایی مانند قرص جوشان ویتامین سی جایگزین مناسبی برای آن‌ها به حساب می‌آید. قرص‌های مکمل ویتامین C را می‌توانید از داروخانه‌ها و شرکت پخش دارو معتبر تهیه کنید.

تغذیه پوست سر به کمک ویتامین B3
خانواده ویتامین B به عنوان یکی از حیاتی‌ترین ویتامین‌ها برای بدن هستند و کمبود آن‌ها باعث بروز مشکلات اساسی برای بدن می‌شود. B3 یکی از مغذی‌ترین ویتامین‌های این خانواده به شمار می‌رود که به تغذیه پوست سر کمک می‌کند. از این ویتامین به‌عنوان مکمل برای رشد مو و تقویت ریشه آن استفاده می‌شود.

منابع غذایی خوب برای دریافت ‌ب۳‌ عبارت‌اند از: برنج، ماهی تن، مرغ، گوجه فرنگی و گندم. با استفاده از این مواد مغذی علاوه‌بر تأمین ویتامین B موردنیاز بدن، از سلامت پوست و موی کودک دلبندتان آسوده‌خاطر شوید.

ویتامین B7 راهکار مناسب برای تقویت فولیک‌های موی سر

مهم‌ترین مأموریت ویتامین B7 یا بیوتین، جلوگیری از ریزش مو است. غلات سبوس‌دار، گل کلم، سویا، موز، قارچ، ساردین، آجیل و سایر مغز‌های خوراکی منابع سرشار از ویتامین B7 هستند. ترکیب زرده تخم‌مرغ و روغن زیتون، ماسک موی مناسبی برای تقویت ریشه مو به حساب می‌آید.

برای تأمین بیوتین مورد نیاز بدن از مکمل‌ها غافل نشوید. همان‌طور که برای سلامتی و جذابیت خود از مکمل تناسب اندام و کاهش وزن استفاده می‌کنید، برای زیبایی و سلامتی کودکان نیز از مکمل‌های استاندارد استفاده کنید.

افزایش رطوبت تار موی اطفال با استفاده از ویتامین E
ویتامین E با بالا بردن سطح اکسیژن خون، گردش خون در پوست سر را افزایش داده که درنتیجه منجر به تسریع در روند افزایش رشد موی سر می‌شود. بروکلی، بادام زمینی، اسفناج، فندق، روغن‌های گیاهی و برگ چغندر از منابع ارزشمند ویتامین E به شمار می‌آیند. چنانچه به این مواد مغذی دسترسی ندارید، با مصرف قرص‌های مکمل، این ویتامین در بدن خود تأمین کنید.

مو‌های خوش‌بافت و درخشنده، هدیه ویتامین A
ویتامین A با خواص آنتی‌اکسیدانی خود محافظ خوبی برای موی کودکان به حساب می‌آید. این ویتامین با تحریک تولید چربی‌هایی که از مو در برابر شکنندگی محافظت می‌کنند؛ همچنین باعث درخشندگی موی سر می‌شود. جگر، کره، بادام، پنیر‌های چرب و هویج، خوراکی‌های خوشمزه برای جذب ویتامین آ به حساب می‌آیند.

به کمک ویتامین D کلسیم مورد نیاز برای رشد مو را فراهم کنید

از مهم‌ترین کاربرد‌های ویتامین D در بدن، کمک به جذب کلسیم به‌شمار می‌رود. کلسیم یک ماده مغذی برای مو است. شیر، قارچ، غلات و پنیر از جمله مواد خوراکی ارزشمند برای جذب ویتامین D هستند. از دیگر منبع ارزشمند برای جذب ویتامین دی، نور خورشید است. با قرار گرفتن در معرض آفتاب به صورت روزانه به جذب ویتامین D مورد نیاز بدن کمک می‌کنید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار